آشنایی با سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530/550
ام وی ام, مجله ماشین

آشنایی با سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530/550

مهم ترین وظیفه سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550، نظارت بر بخش های متحرک خودرو مانند میل لنگ، سوپاپ موتور و پیستون است. سنسور موقعیت میل لنگ mvm 550 و سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530 از مهم ترین بخش های موتور خودرو است و کارکرد صحیح موتور رانشان می دهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد این قطعه، تا انتهای این مطلب از آساک چین یدک همراه ما باشید.

آشنایی با عملکرد سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550

سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530/550

سنسور سر میل لنگ یکی از قطعات یدکی مهم خوروی MVM 530 است و در صورت خراب شدن، ماشین روشن نمی شود. در حقیقت سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550 نوعی دستگاه های الکترونیکی هستند که موقعیت یا سرعت چرخش میل لنگ را کنترل می کنند. سنسور موقعیت میل لنگ همان طور که از نامش مشخص است، میل لنگ موتور خودرو را ردیابی می کند.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

نشانه های خرابی سنسور موقعیت میل لنگ

سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550 از قطعات ضروری در این دو  خودرو است و به همین دلیل باید کارکرد خوبی داشته باشد. در صورتی که این قطعه خراب شود، مشکلات بیشماری برای خودرو ایجاد می شود.  یکی از مهم ترین نشانه های خرابی این قطعه، توقف خودور به صورت ناگهانی است ولی ممکن است دوباره بدون هیچ مشکلی راه بیفتد. در بعضی مواقع خراب شدن سنسور موقعیت میل لنگ، موجب طولانی شدن دور موتور قبل از روشن شدن خودرو می شود. در ادامه این مطلب سایر علائم خرابی این قطعه را بررسی می کنیم.

  • روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از متداول ترین نشانه های خرابی سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530/550، روشن شدن چراغ چک خودروی MVM است. در این هنگام باید خودرو را به افراد متخصص نشان دهید.
  • خاموش شدن موتور: در صورتی که سنسور موقعیت میل لنگ در خودروهای MVM 530/550 خراب باشد، هنگام روشن کردن موتور با مشکل مواجه می شوید. حتی اگر موتور خودرو روشن شود، عملکرد ضعیفی خواهد داشت.
  • آرام شدن دور موتور یا لرزش آن: آرام بودن دور موتور خودرو یکی دیگر از نشانه های خرابی سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550 است. در بعضی مواقع ممکن است هنگام ایستادن پشت چراغ قرمز، احساس کنید موتور دچار لرزش شده است. در این لحظه، سنسور موقعیت میل لنگ، نمی تواند میل لنگ را کنترل کند  و در نتیجه سیلندر به خوبی کار نمی کند.
بیشتر بخوانید:   بهترین روش آب‌ بندی ماشین صفر

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

رانندگی در زمان خراب بودن سنسور موقعیت میل لنگ

در صورتی که سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550 خراب باشد، می توانید در مسافت های کوتاه رانندگی کنید. با این حال بهتر است هر چه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید. هر چه بیشتر با سنسوری که خراب است رانندگی کنید، احتمال وارد شدن آسیب به خودرو بیشتر می شود. اگر این قطعه به طور کامل خراب شده باشد، برای این که بتوانید خودرو را روشن نگه دارید، با مشکلات زیادی روبرو می شوید. در نهایت خسارت های زیادی به خودروی MVM وارد می شود.

سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530-550-1

تعویض سنسور میل لنگ

سوالات متداول در مورد سنسور موقعیت میل لنگ

1-آیا توقف متناوب خودرو از نشانه های خرابی سنسور موقعیت میل لنگ  است؟

یکی از علائمی که نشان دهنده وجود نقص در سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550 است، توقف متناوب این خودرو است. در حقیقت وجود مشکل در این قطعه موجب از کار افتادن موتور می شود.

2-مهم ترین کار قبل از تعویض موقعیت میل لنگ  چیست؟

مهم ترین کار قبل از  عوض کردن سنسور موقعیت میل لنگ mvm 550 و سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530، جدا کردن باتری خودرو است.

جمع بندی

بهتر است برای تعویض سنسور موقعیت میل لنگ  MVM 530/550 به افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مراجعه کنید. این قطعه یکی از اساسی ترین سنسورهای خودرو است و در صورتی که خراب شود، مشکلات زیادی برای خودرو به وجود می آید.

بیشتر بخوانید:   کار توپی چرخ خودرو چیست؟

فروشگاه آسان چین یدک عرضه کننده کلیه لوازم یدکی خودروهای MVM 530/550 است. تمام محصولات این فروشگاه شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می شوند.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *