کار توپی چرخ خودرو چیست؟
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

کار توپی چرخ خودرو چیست؟

توپی چرخ

کار توپی چرخ خودرو چیست: چرخ ها یکی از مهم ترین قطعات هر خودرویی هستند زیرا بدون آن ها خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. تمام هدف یک وسیله نقلیه فراهم کردن حمل و نقل ایمن است و خودروها تنها به این دلیل می توانند این کار را انجام دهند که روی چرخ های مناسبی می چرخند. با این حال، اجزا و لوازم یدکی زیادی وجود دارند که به عملکرد خودرو کمک می کنند، از جمله سیستم هایی که با چرخش چرخ ها تنظیم می شوند. به همین دلیل، مونتاژ توپی چرخ برای ایمنی و عملکرد اساسی هر خودرو بسیار مهم است. بدون آن، ماشین شما نمی تواند به عنوان یک وسیله نقلیه ایمن و قابل رانندگی عمل کند. در این مقاله از مجله ماشین آساک چین یدک، نقش توپی چرخ جلو و توپی چرخ عقب خودروی شما را بررسی خواهیم کرد و دلیل اهمیت آن را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین

توپی چرخ جلو ام وی ام X33-X33N

خرید توپی چرخ جلو ام وی ام X33-X33N

توپی چرخ  چیست؟

یکی از لوازم بدکی های مهم خودرو توپی چرخ است. توپی چرخ بخش مهمی از چرخ های جلو و عقب خودرو است. توپی چرخ ها رابط بین چرخ و سیستم تعلیق هستند. در نتیجه، آنها نقش مهمی در مکانیسم چرخ دارند. توپی چرخ خودرو ها از فلز بادوام ساخته شده و به محور چرخ متصل می شود. آنها بخش مهمی از یاتاقان چرخ هستند و به چرخاندن چرخ های خودرو کمک می کنند. بدون توپی چرخ خودرو نمی تواند به درستی کار کند. به همین دلیل ضروری است که اطمینان حاصل شود که آنها همانطور که باید عمل می کنند.

وظیفه توپی چرخ چیست؟

وظیفه توپی چرخ حودرو و هدف از آن  این است که به عنوان چسب بین لاستیک و محور عمل کند. لاستیک ها با ناودانی به مجموعه توپی متصل می شوند. سپس مجموعه توپی روی محور قرار می گیرد که جزء لاستیک را به بقیه خودرو متصل می کند. از آنجا که توپی چرخ پل بین لاستیک و کل وسیله نقلیه است، اگر یکی از قطعات آن خراب شود، یک اثر موج دار ایجاد می کند. این می تواند شامل مشکلاتی مانند اختلال در فرمان یا شکستگی اکسل باشد.

توپی چرخ

توپی چرخ

زمان تعویض توپی چرخ خودرو و نشانه های خرابی توپی چرخ

مانند بسیاری از قطعات خودرو، توپی چرخ خودرو برای همیشه دوام نمی آورد. هنگامی که متوجه علائم خرابی در آن شده اید، مهم است که به سرعت عمل کنید تا از مشکلات جدی احتمالی جلوگیری کنید. با بوجود آمدن علائم زیر زمان تعویض توپی چرخ فرا رسیده است:

  • صدای ساییدن واضح: صدای ساییده شدن معمولاً یکی از دو مورد را در مورد مجموعه توپی چرخ نشان می دهد. یکی، می تواند نشان دهد که بلبرینگ چرخ فرسوده شده است و باید تعویض شود. مورد دوم، می تواند نشان دهنده این باشد که کل مجموعه نیاز به تعویض دارد، به خصوص اگر سر و صدا در هنگام رانندگی قابل توجه باشد.
  • چراغ ABS شما روشن می شود: مجموعه های توپی چرخ اغلب به سیستم ترمز ضد قفل خودرو متصل می شوند. اغلب اوقات، هنگامی که سیستم عیب یابی مشکلی را در نحوه عملکرد مجموعه چرخ تشخیص دهد، نشانگر ABS روی داشبورد خودرو روشن می شود.
  • صدای زمزمه‌ای که از چرخ‌ها می‌آید: اگرچه صدای خراش یا مالش واضح‌ترین نشانه مشکلات توپی چرخ خودرو است، صدای زمزمه‌ای که از چرخ‌ها می‌آید نیز می‌تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد.
  • شکستن بلبرینگ چرخ: اگر بلبرینگ در چرخ  دچار شکستگی شده باشد نشانه این است که توپی چرخ شما دچار مشکل شده است.
بیشتر بخوانید:   10 علت لرزش ماشین موقع رانندگی

نکته: موقع خرید توبی چرخ، یکی از سوالات متدوالی که فروشنده‌ی لوازم یدکی خودرو از شما میپرسد تعداد سرپیچ توبی خودرو شماست. تعداد سرپیچ‌ها بستگی به نوع خودرو شما دارد، به همین دلیل بهتر است قبل از مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی خودرو ، تعداد سرپیچ‌های توپی خودرو را بشمارید.

توپی چرخ ماشین

توپی چرخ ماشین

خرید توپی چرخ خودرو و سایر لوازم یدکی خودرو

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. حال که با کار توپی چرخ خودرو  آشنا شدید نوبت به خرید لوازم مصرفی ماشین میرسد. فروشگاه آساک چین یدک این بستر را برای شما فراهم کرده است که کلیه قطعات خودروهای چینی را بصورت اصل و با ضمانت نامه معتبر خریداری کنید. کلیه کارشناسان آساک بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. کافیست از طریق شماره های مندرج در سایت با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *