همه چیز درباره کمک فنر خودرو چینی
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

همه چیز درباره کمک فنر خودرو چینی

درباره کمک فنر خودرو چینی

خودرو های چینی نیز مانند سایر خودروها مجهز به کمک فنر یا دستیار هستند. کمک فنر خودرو چینی را که یکی از مهمترین لوازم یدکی خودرو محسوب میشود میتوان جزئی از سیستم تعلیق خودرو دانست که تاثیر به سزایی در دفع ضربه های ناشی از حرکت ماشین در دست اندازها دارد. میتوان گفت که کمک فنر سبب ثبات خودرو می شود. اغلب ماشین های چینی از کمک فنرهایی با کیفیت و مستحکمی ساخته شده اند و می توان گفت که ضریب ثبات آنها در مناطق ناهموار بسیار بالاست. کمک فنر خودروی چینی نوعی قطعه است که روی محور لاستیک نصب شده است. این سیستم در بخش پایانی به صندوق عقب ماشین و در بخش بالایی نیز به بدنه ماشین وصل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کمک فنر ماشین چینی تا انتهای این مطلب از مجله ماشین آساک همراه ما باشید.

وظیفه کمک فنر خودرو چینی

مهندسین و طراحان خودرو با افزودن کمک فنر در ماشین های چینی اهداف خاصی را دنبال می کنند. در واقع کمک فنر خودروی چینی میزان تعادل و ثبات ماشین را تا حد زیادی فراهم می کند. این قطعه از میزان لرزش ها و ضربه ها بر خودرو جلوگیری می کند. همچنین اگر کمک فنر خودروی چینی به درستی تعبیه شده باشد، تعادل فرمان و ترمز صحیح در پیچ های جاده امکان پذیر خواهد بود.

انواع کمک فنر در ماشین های چینی

ماشین های چینی بر اساس مدل و نوع طراحی که دارند، از کمک فنرهای متنوعی ساخته شده اند. در ادامه به چند نمونه از رایج ترین آنها اشاره می کنیم.

کمک فنر خودرو چینی

کمک فنر خودرو چینی

کمک فنر هوشمند

امروزه بسیاری از ماشین های چینی به کمک فنر هوشمند مجهز هستند. کمک فنر خودرو چینی از نوع هوشمند از مکانیزم ECU پیروی می کند. این قطعه پیشرفته به قدری میزان تعادل ماشین را کنترل می کند که گویا هیچ دست انداز یا چاله ای در مسیر خودرو وجود ندارد. کمک فنر هوشمند  آخرین نوع به روز رسانی شده در سیستم تعلیق خودرو است.

بیشتر بخوانید:   همه چیز درباره قطعات یدکی آریزو

کمک فنر هیدرولیکی (روغنی) Hydraulic Shock Absorber

Hydraulic Shock Absorber یا کمک فنر خودرو چینی از نوع هیدرولیکی دارای سیلندری سرشار از روغن است. در داخل این سیلندر پیستونی محرک وجود دارد. روی پیستون سوراخ های ریزی موجود است و زمانی که سیلندر به سمت بالا حرکت می کند، روغن نیز با فشار فراوان از سوراخ های پیستون عبور می کند. این مکانیزم سبب می شود که انرژی حرکتی ( جهشی) به گرمایی تبدیل شود. در طی این فرایند ضربه های وارد شده به خودرو توسط کمک فنر هیدرولیکی خنثی می شود.  ‌

کمک فنر هیدرواستاتیک

ماشین های چینی که از کمک فنر هیدرواستاتیک ساخته شده اند در مکانیزم خود به جاز روغن از گاز نیتروژن یا گازهای دیگر استفاده می کنند. در زمان وارد شدن ضربه به کمک فنر، این گازها از ایجاد حباب هوا جلوگیری می کنند و از این طریق به بهتر شدن عملکرد باز و بسته شدن فنر کمک زیادی می کنند.

کمک فنر خودرو چینی آساک

کمک فنر خودرو چینی

کمک فنر اهرمی

یک کمک فنر خودرو چینی از نوع اهرمی در پیستون خود دارای اهرمی هستند. این اهرم به پیستون ماشین فشار وارد می کند و سبب می شود تا فنر به سرعت به حالت اولیه خود باز گردد. در این نوع کمک فنرها روغن به آرامی خارج می شود و ارتعاشات وارد شده به ماشین را سریع کنترل می کند.

خرید و تعمیر کمک فنر خودرو چینی

کمک فنر خودرو چینی یکی از لوازم یدکی ضروری است و خرید نمونه مرغوب و اورجینال آن کمک زیادی به افزایش طول عمر خودرو می کند. برای خرید و تعمیر انواع لوازم یدکی ماشین های چینی میتوانید از مجموعه آساک چین اقدام کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی
Read More
مجله ماشین

10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی

چگونه با بهترین قیمت و کیفیت خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی انجام دهیم؟...

بیشتر بخوانید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *