ماشین ها, مجله ماشین

کیفیت و تفاوت قطعات یدکی اصل و تقلبی

تفاوت قطعات یدکی اصلی و تقلبی

پیش از خرید لوازم یدکی و قطعات یدکی خودرو باید تفاوت قطعات یدکی اصل و تقلبی و کیفیت آنها برای خودرو را دانست زیرا در این دوران تقلب و تقلید تقریباً در همه چیز زیاد شده است اما هر تقلبی به اندازه دیگری مضر نیست. مثلاً وقتی شما لباس بخرید، اگر بعداً متوجه شدید که مارک اصلی نیست، ضرر زیادی به شما وارد نمی کند. اما ضرر آن متوجه شرکت اصلی است، اما اگر قربانی تقلبی قطعات خودرو شوید، این ممکن است ضررهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و امنیت شما را نیز به خطر بیندازد. در این مقاله مجله ماشین آساک یدک چین با تفاوت قطعات یدکی آشنا می شویم تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت قطعات یدکی

تفاوت قطعات یدکی اصل و تقلبی

تفاوت قطعات یدکی و کیفیت آنها برای خودرو

در بیشتر موارد تفاوت قطعات یدکی بسیار واضح است. گاهی اوقات راننده خودرو فریب خورده است، چرا که اکثر قطعات خودروهای ارائه شده به طور سنتی به دو دسته اصلی و غیر اورجینال تقسیم می شوند. این انواع به چهار نوع مختلف تقسیم می شوند. به طور مختصر برای شما توضیح می دهیم.

قطعات یدکی اورجینال

به انگلیسی OES نامیده می شود و مخفف کلمه (Original Equipment Supplier) است که قطعاتی است که در طی مراحل ساخت در خودروی شما نصب می شود. حتی اگر آن قطعه توسط شرکت دیگری ساخته شده باشد، احتمالا که در یک جعبه مارک خاص عرضه می شود، بنابراین مطمئناً مطمئن ترین گزینه است زیرا مطمئن خواهید بود که آنچه می خرید مناسب ماشین شما است و دارای گارانتی سازنده شما است و اگر ماشین شما هنوز تحت گارانتی سازنده است هنوز از آن قطعات اصلی استفاده کنید. معایب این نوع به هزینه نسبتاً بالا محدود می شود، اما البته گرانتر از عمر شما نیست.

 قطعات تجاری با کیفیت بالا

در زبان انگلیسی OEM نامیده می شود که مخفف کلمه Original Equipment Manufacturer به معنای سازنده اصلی تجهیزات است و این نوع قطعات یدکی معمولاً توسط شرکت هایی تولید می شود که نام خود سازنده خودرو را یدک می کشند. یعنی شرکت هایی هستند که شرکت اصلی را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید:   مراحل تمیز کردن باک بنزین در خودرو

بنابراین تفاوت قطعات یدکی تقلبی و اصلی  در این است که در نهایت در جعبه خودروساز (با نام برند خودرو) بسته بندی نمی شوند بلکه این قطعات در بسته بندی مستقیم سازنده قطعات یدکی بسته بندی می شوند. اینها ایمن ترین و بهینه ترین قطعات یدکی “غیر اورجینال” هستند و این قطعات از کیفیت بالایی برخوردار هستند که از نظر کیفیت بسیار شبیه به قطعات اصلی هستند و در مقایسه با قطعات اصلی قیمت قابل قبولی دارند، نه تنها اما طول عمر خوبی نیز دارند. برخی از شرکت ها مراکز تحقیقاتی و بسیاری از خدمات خوب نیز دارند سازندگان گارانتی مناسبی برای این قطعات ارائه می دهند.

تفاوت قطعات یدکی اصلی و تقلبی

تفاوت قطعات یدکی اصلی و تقلبی

قطعات تجاری بی کیفیت

این نوع توسط شرکت ها و نمایندگی های ناشناخته و ناشناخته و با کیفیت بسیار بی کیفیت صادر می شود که مناسب استفاده نیستند، هیچ ضمانتی ندارند. این نشان دهنده بی کیفیتی آنهاست و در جعبه بسته بندی آنها هیچ اطلاعات و جزئیاتی از محصول وجود ندارد. علاوه بر این که بسیار ارزان هستند قیمت آن ممکن است به کمتر از نصف قیمت قطعات اصلی برسد و این مزیت نیست، بلکه دلیل دیگری بر بی کیفیتی است، بنابراین ما هرگز خرید آن قطعات با منشاء نامعلوم را توصیه نمی کنیم. حتی اگر قیمت پایین تری دارند، زیرا به زودی آسیب می بینند و نیاز به تعویض با قطعات دیگر دارند. ممکن است این قطعات به ماشین شما آسیب بزنند و شاید بدتر از آن استفاده از این قطعات ممکن است جان شما را تهدید کند.

قطعات یدکی تقلبی یا تقلیدی

قطعات یدکی از این نوع کیفیت ساخت پایینی دارند، اغلب از تولیدات چینی یا آسیایی هستند و به صورت مخرب و بدون اجازه سازنده ساخته می شوند، زیرا قطعات تقلبی هزینه کمتری برای سازندگان دارند.

یعنی کیفیت پایین و خطاهای زیاد در فرآیند تولید. قطعات تقلبی ممکن است تا حدودی شبیه به قطعات واقعی به نظر برسند، اما تفاوت اصلی در ترکیب موادی است که در آن قطعات برای کاهش هزینه های تولید استفاده می شود. این قطعات تقلبی با استانداردهای تعیین شده توسط سازنده خودرو شما مطابقت ندارند و بنابراین همانطور که در بالا ذکر شد، بی کیفیتی خطراتی را به همراه خواهد داشت که جان شما و خودروی شما را به خطر می اندازد و زمان و هزینه زیادی را از شما می گیرد.

بیشتر بخوانید:   راهنمای انتخاب بهترین تایر برای ماشین MVM

اما در دراز مدت، پول بیشتری را صرف تعویض و تعمیرات مکرر خواهید کرد. در نهایت پشیمان خواهید شد که نسخه اصلی را نخریدید. همانطور که می بینیم، قطعات تقلبی تهدیدات زیادی را به همراه دارند و بهتر است از آنها دوری کنید. اما با وجود این، تشخیص قطعات تقلبی از قطعات یدکی اصلی آسان نیست، زیرا قطعات تقلبی ارزان تر هستند، بنابراین همیشه وجود دارد. وسوسه خرید آنها بدون بررسی مجدد اصل بودن آنها.پس بیایید با هم دریابیم که چگونه قطعات یدکی را بررسی کنیم.

تفاوت قطعات یدکی اصلی و تقلبی

تفاوت قطعات یدکی اصلی و تقلبی

نشانه های تفاوت قطعات یدکی اصل و تقلبی  

دانستن تفاوت بین قطعات یدکی ایمنی شما را تضمین می کند، آیا می توانید تصور کنید؟ از آنجایی که قطعات تقلبی خودرو نه تنها به خودروی شما آسیب می رساند و گارانتی را از بین می برد، بلکه ممکن است شما را در معرض موقعیت های خطرناکی قرار دهد که جان شما را تهدید می کند. بنابراین سازندگان اصلی سعی کرده اند راه های مختلفی را ارائه دهند که از طریق آن بتوانید اصل بودن قطعات یدکی را تشخیص دهید. یا نه .

شماره سریال و هولوگرام

تمام قطعات جایگزین OEM یا OES اصلی دارای شماره سریال خاصی هستند. از این شماره می توان برای بررسی اصل بودن یا نبودن قطعه یدکی استفاده کرد. همچنین هولوگرام سازنده را روی قطعات خواهید دید که قابل جعل نیست.

کد QR

اکثر قطعات دارای یک کد QR هستند که می توانید با گوشی هوشمند خود اسکن کنید تا از اصل بودن قطعه مطمئن شوید. هر قطعه یدکی حاوی یک کد QR منحصر به فرد است که به شما کمک می کند محصول را ردیابی کنید.

بیشتر بخوانید:   مشکلات رادیاتور خودرو و علائم آن

برچسب های RFID

قطعات جایگزین OEM/OES با کیفیت بالا دارای یک برچسب RFID هستند که می توان آن را به سازنده ردیابی کرد و به آنها اجازه می دهد بررسی کنند که آیا مشتریان قطعات اصلی را دریافت می کنند یا خیر.

یک خودرو در عرض سه تا پنج سال حدود 30 تا 50 درصد از ارزش خود را از دست می دهد. خودروهایی که در ایستگاه های خدمات مجاز سرویس نمی شوند سریعتر ارزش خود را از دست می دهند. این بدان معنی است که استفاده از قطعات یدکی اصلی به افزایش ارزش فروش مجدد خودرو کمک می کند. به طور خلاصه، قطعات تقلبی باعث صرفه جویی در هزینه نمی شود، آنها پول شما را به هر طریقی تخلیه می کنند. ایمنی خود را بخرید و از قطعات یدکی تقلبی دوری کنید.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *