بهترین زمان تعویض شمع خودرو
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

بهترین زمان تعویض شمع خودرو چه زمانی است

برای شما هم سوال است که چه موقع شمع خودرو خود را عوض کنید و بهترین زمان تعویض شمع خودرو کی است؟ با ما در مجله ماشین همراه باشید. شمع یکی از قطعات و لوازم یدکی حیاتی خودرو است که در سرسیلندر قرار دارد و دارای دو الکترود جدا از هم است که بین آنها شکافی کوچک وجود دارد. با گذشتن زمان و هنگامی که شمع ها به خاطر فشار و دمای زیاد سیلندر قادر به کار کردن نیستند، زمان تعویض شمع خودرو ها، از جمله خودروهای چینی فرار می رسد.

وظیفه شمع خودرو، رساندن جریان الکتریکی از سیستم احتراق به محفظه احتراق موتور است. شمع های خودرو می توانند فشار زیاد و گرمای سیلندر را تحمل کنند و نه تنها جرقه لازم برای احتراق را تامین می کنند، رسوبات حاصل از مواد افزودنی سوخت و سایر آلاینده ها را هم از بین می برند.

نکات مهم در مورد زمان تعویض شمع خودرو و نشانه های خرابی آن

زمان تعویض شمع خودرو

زمان تعویض شمع خودرو

یکی از علائمی که نشان دهنده زمان تعویض شمع خودرو های چینی است، استارت نخوردن ماشین مانند قبل است. یکی از نکات قابل توجه در مورد شمع خودرو این است که اگر شمع جرقه نزند، ماشین روشن نمی شود. در حقیقت سالم بودن شمع، ارتباط مستقیمی با موتور دارد و در صورتی که شمع های خودرو خراب یا ضعیف باشند، موقع استارت زدن، موجب احتراق ناقص می شوند که در این زمان خودرو، قادر به حفظ کردن بیشینه قدرت خود نیست و سوخت زیادی از دست می دهد. در ادامه سایر نشانه های عوض کردن شمع خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • بالا رفتن مصرف سوخت: اگر شمع خودرو خراب یا فرسوده باشد، موتور مجبور است بیشتر از توان خود کار کند. شمعی که خراب باشد نمی تواند سوخت را به طور مفید در محفظه احتراق بسوزاند و در نتیجه سوخت زیاد تری هدر می شود. پس یکی از دلایلی که نشان دهنده تعویض شمع ماشین است، بالا رفتن مصرف بنزین بدون دلیل است.
  • روشن شدن چراغ چک موتور: در صورتی که هر مشکلی برای ماشین پیش بیاید، چراغ چک آن روشن می شود. این چراغ در صورت درست کار نکردن شمع هم روشن می شود.
  • گاز خوردن و شتاب گرفتن ماشین به سختی: یکی دیگر از نشانه های تعویض شمع خودرو، این است که هنگام گاز دادن، ماشین به سختی شتاب می گیرد.
  • صدای بلند موتور موقع در جا کار کردن: اگر زمانی که ماشین در جا در حال کار کردن است، صدای تق تق از آن به گوش می رسد، باید برای عوض کردن شمع ماشین اقدام کنید.

سئوالات متداول در مورد زمان تعویض شمع خودرو

  1. آیا موقع عوض کردن شمع ها، سیم آنها هم باید عوض شود؟
بیشتر بخوانید:   کیفیت و تفاوت قطعات یدکی اصل و تقلبی

بله. بهتر است هنگام تعویض شمع ماشین، سیم ها را هم عوض کرد؛ چون سیم های شمع های فرسوده، خشک و شکننده هستند.

  1. آیا امکان تمیز کردن و تعمیر شمع ها وجود دارد؟

شمع خودروهای جدید، قابل تعمیر و تمیز شدن نیستند و حتماً بعد از خراب شدن باید تعویض شوند. در ماشین های قدیمی، شمع ها قابل تعمیر هستند.

بیشتر بخوانید:

دلایل سوختن لامپ ماشین + راه حل

جمع بندی

یکی از نکات قابل توجه در مورد شمع خودرو این است که آنها باید هر چند وقت یک بار سرویس شوند. چرا که ممکن است به خاطر جمع شدن رسوبات و آلودگی ها، بسته شوند. در صورتی که شمع ها به موقع تمیز شوند، عمر طولانی تر و کارکرد بهتری خواهند داشت. از دیگر نکات مهم در مورد عوض کردن شمع ماشین، مدت زمان استفاده از آن است. شمع ها باید بعد از 5 تا 7 سال و یا بعد از 50 هزار کیلومتر حتی در صورتی که سالم هستند، عوض شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض شمع خودرو و خرید انواع شمع ماشین چینی، با کارشناسان با تجربه ما در آساک چین یدک تماس بگیرید.

روغن سنتتیک چیست؟
Read More
مجله ماشین

روغن سنتتیک چیست؟

روغن سنتتیک یا روغن فول سنتتیک، روغن خودرویی است که فاقد روغن های معمولی...

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 113

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *