دلایل روغن سوزی در خودرو چیست
مجله ماشین

دلایل روغن سوزی در خودرو چیست؟

دلایل روغن سوزی در خودرو

  • رینگ های پیستون فرسوده.
  • مسدود کردن تهویه میل لنگ
  • افزایش فشار روغن.
  • موتور قدیمی است.
  • سطح روغن نادرست

روغن سوزی در خودرو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان خودرو با آن مواجه هستند.روغن موجود در خودرو برای روانکاری ماشین آلات داخل خودرو استفاده می شود تا خودرو به خوبی کار کند.همچنین به حذف ذرات مضر کمک می کند اما اگر به موتور برسد. اتاق و با سوخت و هوا مخلوط می شود، می سوزد و مشکل ایجاد می کند.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

روغن سوزی در خودرو

روغن سوزی در خودرو

روغن سوزی در خودرو

1- رینگ های فرسوده پیستون:

 وظیفه رینگ های اصلی پیستون حفظ فشار موتور و عدم نشتی گازهای حاصل از احتراق است و در نتیجه امکان نشت گازها به داخل روغن وجود ندارد، بنابراین اگر رینگ ها آسیب ببینند، روغن نشت می کند، می سوزد و تبدیل به خاکستر می شود.

2- ممنوعیت تهویه میل لنگ:

 میل لنگ موتور برای افزایش فشار در هنگام کار موتور کار می کند، بنابراین سیستم های تهویه برای کاهش و تغییر جهت فشار کار می کنند که باعث کاهش فشار می شود و اگر تهویه متوقف شود، فشار افزایش می یابد که منجر به افزایش فشار می شود.

3- افزایش فشار روغن از دلایل روغن سوزی در خودرو :

زمانی که فشار روغن بالا می رود، همراه با سیالات به داخل سیلندرها می ریزد که منجر به سوختن روغن و شعله ور شدن آتش می شود.

4- قدیمی بودن موتور دلیل روغن سوزی در خودرو :

موتورهای جدید تا پنج سال استفاده به سرعت فرسوده نمی شوند و نمی سوزند، با ادامه استفاده ممکن است نشتی های جزئی ایجاد شود که مصرف روغن موتور و فشار را افزایش می دهد و در نتیجه احتراق رخ می دهد.

5- گرید نادرست روغن: 

هر نوع خودرو دارای گرید روغن و نوع خاصی از روغن است که به افزایش طول عمر و کاهش تصادفات ناشی از احتراق کمک می کند و در صورت استفاده از گرید نادرست باعث افزایش فشار روغن و سپس احتراق می شود.
خرید لوازم یدکی چری

خرید لوازم یدکی چری | روغن سوزی در خودرو 

حل مشکل روغن سوزی در ماشین

  • به طور منظم نشت را بررسی کنید.
  • از درجه صحیح روغن استفاده کنید.
  • فاصله تعویض روغن را رعایت کنید.
  • از کاهش بیش از حد سرعت جلوگیری کنید.
  • رانندگی مسئولانه
بیشتر بخوانید:   رفع آفتاب سوختگی بدنه ماشین در خانه و راهکارها

مشکل احتراق سوخت در خودروها را می توان طی مراحلی حل کرد و از عواملی که منجر به احتراق آن می شود جلوگیری کرد که این مراحل عبارتند از:

  1. بررسی منظم نشتی: نشت روغن به داخل موتور، حتی اگر در درازمدت باشد، منجر به بلایایی می شود که نیازی به آن نداریم، بنابراین لازم است دائماً نشتی ها را بررسی کنیم، علل آنها را کشف کنیم و سپس آنها را درمان کنیم.
  2. استفاده از عیار صحیح روغن: عیار روغن یکی از مهم ترین دلایلی است که می تواند منجر به بروز بلایا شود، بنابراین لازم است علاوه بر نوع خودرو از عیار صحیح روغن نیز استفاده شود.
  3. فاصله تعویض روغن را رعایت کنید: به هر خودرویی با شروع استفاده توصیه می شود روغن خود را پس از مدت معینی که خودروسازان تعیین می کنند تعویض کنند و این مدت با توجه به تعداد کیلومتری که خودرو طی می کند تعیین می شود. ، بنابراین لازم است روغن را هنگام طی مسافت مشخص شده تعویض کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.
  4. از بیکاری بیش از حد خودداری کنید: روغن باید دائماً گرم شود تا در هنگام راه اندازی مجدد خراب نشود و منجر به افزایش احتراق نشود، بنابراین خودرو نباید برای مدت طولانی بدون کارکرد توقف کند تا طول عمر آن کاهش نیابد.
  5. رانندگی مسئولانه: عادات رانندگی تاثیر زیادی بر کارایی خودرو دارد، باید از توقف طولانی مدت خودرو، پرهیز از سرعت بیش از حد در حین رانندگی و ترمزهای ناگهانی خودداری کنید تا روغن خراب نشود و هنگام سوختن نیز به سرعت نسوزد.

علائم روغن سوزی در خودرو

روغن سوزی در خودرو

روغن سوزی در خودرو

  • قطرات مایع خنک کننده
  • تغییر رنگ دود.
  • خطای موتور.
  • شمع فرسوده.
  • روشن شدن علامت چک روغن.

در صورت وجود یا بدتر شدن مشکل احتراق سوخت، علائم خاصی در مقابل صاحب خودرو ظاهر می شود و این علائم به مالک خودرو هشدار می دهد تا مشکل را حل کند و این علائم عبارتند از:

  • افت مایع خنک کننده: در صورت وجود نشتی در مقدار روغن در خودرو، نشان دهنده کمبود روغن و وجود مشکل است و ممکن است سطح روغن بدون ظاهر شدن نشتی به غیر از چند قطره مایع خنک کننده کاهش یابد.
  • تغییر رنگ دود: یکی از نشانه های متمایز روغن سوزی خودرو وجود اگزوز تغییر رنگ است که از خودرو خارج می شود که معمولاً به رنگ آبی است و به راحتی قابل تشخیص است و این نشان دهنده مشکل بدی است که خودرو دچار آن می شود. از جانب.
  • خطای موتور: ممکن است موتور به دلیل توقف طولانی مدت ماشین شما دچار بیکاری شود و باعث سوختن روغن موتور و سپس آغشته شدن شمع ها به گرد و غبار ناشی از احتراق شود. این ممکن است به دلیل مشکل در رادیاتور رخ دهد. منجر به دمای بالا و آسیب به موتور می شود.
  • شمع های فرسوده: شمع ها یا شمع هایی که به طور طبیعی تمیز هستند و کثیف نیستند، بنابراین وقتی آنها را مرطوب، کثیف، روغنی و چرب می یابیم، به این معنی است که آنها حاوی روغن هستند و این علائم ناشی از احتراق آن است و فقط می تواند از طریق احتراق روغن به دلایل قبلی اینگونه باشد.
  • روشن شدن علامت چک روغن: اگر خودرو به اشتباه یا سالم روغن می سوزاند، علامت چک روغن روشن می شود، با روشن شدن آن نباید از آن چشم پوشی کرد زیرا از طریق آن می توان به سرعت مشکل را برطرف کرد.
بیشتر بخوانید:   آشنایی با واتر پمپ MVM 315 / X22

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام | روغن سوزی در خودرو 

داغ شدن بیش از حد خودرو چه زمانی خطرناک است؟

  • دمای بیش از 220 فارنهایت
  • نشت مایع خنک کننده
  • ترقه یا صدای زنگ؛
  • گرمای بیش از حد موتور.

گرمای بیش از حد خودرو در صورتی خطرناک است که علائمی وجود داشته باشد که ممنوعیت را پیش بینی می کند، از جمله:

  1. دمای بالای 220 فارنهایت: دمای موتورهای معمولی برای خودروها و وسایل نقلیه مختلف بسته به نوع خودرو از 195 درجه فارنهایت تا 220 درجه فارنهایت متغیر است، بنابراین دمای موتور بالاتر از 220 دلیل بر خطر بودن خودرو به دلیل ارتفاع آن است. منجر به آسیب جدی می شود.
  2. نشت مایع خنک‌کننده: نشت مایع خنک‌کننده گواه آن است که دما به‌طور خطرناکی بالا است و تنظیم دمای مناسبی در داخل موتور وجود ندارد، بنابراین لازم است خودرو و سطح مایع خنک‌کننده را دائما بررسی کنید تا ببینید آیا نقصی وجود دارد که می‌توان آن را برطرف کرد. قبل از بروز هر مشکلی
  3. ترقه یا ضربان: روغن موجود در موتور به عنوان روان کننده و سهولت حرکت بین ماشین ها و برخی از آنها عمل می کند و روغن موتور در دمای خاصی کار می کند بنابراین هنگامی که صدای تروق یا ضربان خاصی را می شنوید. موتور خودرو باید روغن و دما را بررسی کرد زیرا به این معنی است که ویسکوزیته روغن کاهش یافته است و این به دلیل دمای بالا است که منجر به خوردگی قطعات داخل می شود.
  4. گرم شدن بیش از حد موتور: دمای بالا زمانی که دمای موتور پس از سفرهای کوتاه افزایش می یابد خطرناک می شود، زیرا این امر نشان دهنده عدم تنظیم صحیح دما در داخل موتور است و زمانی که موتور بیش از حد گرم شود با هشداری که روی داشبورد ظاهر می شود هشدار داده می شود. ، بنابراین ماشین باید به سرعت بررسی شود و درجه حرارت.
بیشتر بخوانید:   دلیل روغن ریزی موتور چیست و چگونه برطرف می‌شود؟

دلایل داغ شدن بیش از حد موتور خودرو چیست؟

  • سطح روغن پایین.
  • پمپ آب آسیب دیده

دلایل خاصی وجود دارد که منجر به دمای بالای موتور خودرو می شود که منجر به مشکلاتی می شود که نباید نادیده گرفته شوند، از جمله:

سطح پایین روغن: روغنی است که به سهولت حرکت موتور کمک می کند و در نتیجه وارد فرآیند تنظیم دما می شود، بنابراین سطح پایین آن منجر به افزایش دما می شود.

پمپ آب آسیب دیده: پمپ آب به طور مداوم آب را به موتور پمپ می کند تا گرما خنک شود که به تنظیم دمای داخل موتور کمک می کند، بنابراین در صورت آسیب دیدن، دمای موتور به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *