دلیل سوختن لامپ ماشین چیست
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

دلایل سوختن لامپ ماشین + راه حل

لامپ یکی از اجزای مهم و لوازم یدکی هر ماشین است و در صورتی که بسوزد، به خاطر کاهش دید راننده، خطرات زیادی به همراه دارد. هر چیزی که دلیل سوختن لامپ ماشین باشد، موجب کار نکردن چراغ ها می شود و در دید راننده مشکل ایجاد می کند. جنس لامپ ماشین و همچنین کیفیت آن، نقش قابل توجهی بر طول عمر آنها دارند. یکی از نکات مهم در مورد استفاده از لامپ ماشین، به کار بردن لامپ هایی است که با توان مصرفی آمپر و باتری و دینام، تناسب داشته باشند.

دلیل سوختن لامپ ماشین

لامپ ماشین | دلیل سوختن لامپ ماشین

نکات مهم در مورد لامپ ماشین و دلایل سوختن آن

در داخل لامپ های ماشین، سیم پیچ هایی از جنس تنگستن استفاده شده است و زمانی که این لامپ روشن می شود، سیم داخل آن به خاطر حرارت زیاد، نزدیک به نقطه ذوب خود می شود. در صورتی که در ولتاژ یا مقدار جریان برق تغییرات ناگهانی ایجاد شود، درجه حرارت سیم داخل لامپ بالا می رود و این سیم می سوزد. سیم بعد از ذوب شدن، از محل اتصالش پاره می شود و دلیل سوختن لامپ ماشین می شود.

یکی دیگر از دلایلی که موجب سوختن لامپ ماشین می شود، شل بودن سوکت لامپ است. لرزش سوکت به روی پایه های چراغ، موجب ایجاد نوسان در جریان الکتریکی می شود و درنتیجه لامپ خودرو می سوزد. در ادامه این مقاله چند دلیلسوختن لامپ ماشین را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • نوسانات برق
  • شارژ بیش از اندازه برق
  • وجود مشکل در سیستم دینام و باتری
  • ایراد در فیوزهای ماشین
  • وجود مشکل در سیستم مدار کشی ماشین

روش هایی برای جلوگیری از سوختن لامپ ماشین

یکی از مهمترین دلایل سوختن لامپ ماشین، روشن ماندن چراغ ها بیش از 5 ساعت در طول شب است. خاموش کردن لامپ ها قبل از 5 ساعت، مانع از داغ شدن بیش از اندازه لامپ ها می شود. در حقیقت باید نوعی هماهنگی بین توان مصرفی لامپ های ماشین، با دینام، ولتاژ مصرفی باتری و آمپر وجود داشته باشد. در ادامه این مقاله کارشناسان با تجربه ما در آساک چین یدک،  شما را با راهکارهای جلوگیری از سوختن لامپ ماشین آشنا می کنند.

دلیل سوختن لامپ ماشین

لامپ ماشین چراغ جلو | دلیل سوختن لامپ ماشین

  • بهتر است تا حد امکان در هنگام رانندگی از نور بالا استفاده نکنید و همچنین به طور دائم نور بالا و نور پایین را عوض نکنید.
  • سعی کنید در هنگام عوض کردن لامپ ها، به قسمت شیشه ای لامپ دست نزنید.
  • یکی دیگر از دلایل سوختن لامپ خودرو، استفاده بی مورد از چراغ های مه شکن است. پس هنگامی که هوا بارانی یا مه آلود نیست، از روشن کردن چراغ های مه شکن خودداری کنید.
بیشتر بخوانید:   علائم و دلایل شکستن اکسل خودرو

سئوالات متداول در مورد دلیل سوختن لامپ خودرو

  1. چرا در هنگام تعویض لامپ ماشین نباید آن را لمس کرد؟

چون چربی دست باعث می شود حرارت لامپ روی یک نقطه از حباب شیشه ای متمرکز شود و در نتیجه عمر لامپ کم می شود.

  1. لامپ هایی که در ماشین به کار می روند به چند دسته تقسیم می شوند؟

لامپ های ماشین به دو دسته تک کانتکت و دو کانتکت تقسیم می شوند.

جمع بندی

یکی دیگر از مواردی که دلیل سوختن لامپ ماشین می شود این است که در صورتی که یکی از لامپ های چراغ جلو دچار سوختگی شود، ممکن است به خاطر زیاد شدن جریان الکتریکی روی لامپ سالم، لامپ سالم هم بسوزد. پس بهتر است اگر یکی از لامپ ها سوخت، در هنگام تعویض هر دو را عوض کنید.

برای خرید انواع لامپ ماشین و آشنایی بیشتر با دلایل سوختن لامپ ماشین، با کارشناسان با تجربه ما در آساک چین یدک فروشنده لوازم یدکی خودرو های چینی تماس بگیرید.

روغن سنتتیک چیست؟
Read More
مجله ماشین

روغن سنتتیک چیست؟

روغن سنتتیک یا روغن فول سنتتیک، روغن خودرویی است که فاقد روغن های معمولی...

بیشتر بخوانید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *