آشنایی با واتر پمپ MVM 315 - X22
ام وی ام, مجله ماشین

آشنایی با واتر پمپ MVM 315 / X22

واتر پمپ MVM 315 / X22 اصل از اجزای سیستم خنک کننده موتور خودروی MVM است. مهم ترین وظیفه واتر پمپ MVM 315 و واتر پمپ MVM X22 این است که مایع رادیاتور را به طور مداوم به طرف موتور خودرو پمپاژ می کند.  به این ترتیب حرارت موتور در زمان کار کردن بالا نمی رود. در این مطلب از مجله ماشین آساک چین یدک با ما همراه باشید تا با نحوه عملکرد این قطعه بیشتر آشنا شوید تا خریدی مطمئن تر را تچربه کنید.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

نحوه عملکرد واتر پمپ MVM 315 / X22

واتر پمپ MVM 315 / X22 یکی از مهم ترین قطعات یدکی خودروهای MVM است و عملکرد خیلی ساده ای دارد. هر زمان که موتور خودرور روشن می شود، واتر پمپ شروع به حرکت می کند و مایع داخل رادیاتور را به طرف موتور پمپاژ می کند. به این ترتیب مایعی که حاوی ضد یخ است در درون پوسته موتور و سر سیلندر حرکت می کند. مهم ترین وظیفه واتر پمپ این است که آب به طور دائم در موتور گردش داشته باشد. در حقیقت واتر پمپ تا زمانی که موتور خودرو روشن است باید کار کند، در نتیجه این قطعه باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشد.

واتر پمپ MVM 315 - X22

واتر پمپ MVM

نقش واتر پمپ در خودروهای MVM

یکی از قطعات مهم خودرو که در پیشرانه خودرو قرار می گیرد، واتر پمپ است. در حقیقت واتر پمپ MVM 315 / X22، باید آب و ضد یخ را در داخل موتور به حرکت در آورد. وجود واتر پمپ مانع از جوش آمدن موتور خودرو می شود. اگر این قطعه دچار آسیب شود، خسارت زیادی به واشر و سر سیلندر وارد می شود و همچنین مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می کند. واتر پمپ در حقیقت قلب خودرو است و روی سیلندر و کنار تسمه تایم قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:   راهنمای کامل خرید لوازم یدکی ام وی ام

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

نشانه های خراب شدن واتر پمپ خودروهای mvm315/x22

خراب بودن  واتر پمپ MVM 315 / X22 نشانه های مختلفی دارد که توجه به آنها امری واجب است. در صورتی که کولر خودرو با وجود پر بودن گاز کار نمی کند، نشان دهنده خراب شدن واتر پمپ است.  در ادامه سایر این نشانه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • شنیده شدن صدای سایش در هنگام کار کردن موتور خودرو
  • روشن شدن چراغ هشدار دهنده دمای موتور
  • دیدن قطرات آن در زیر خودرو
  • وجود نشتی قطرات آب یا بخار آب در اطراف واتر پمپ

عواقب خرابی واتر پمپ

وجود نقص فنی یا نشتی در واتر پمپ MVM 315 / X22، دمای پیشرانه را بالا می برد. در صورتی که این قطعه با نقص کوچکی مواجه شود، در طولانی مدت آسیب های زیادی به موتور خودرو وارد می کند. معمولاً واتر پمپ ها در دو بخش آب بندی و همچنین پره های داخلی دچار مشکل می شوند. قسمت آب بندی واتر پمپ خودروی MVM متشکل از فیبر و فنر است و اگر خراب شود، آب به پشت این قطعه نفوذ می کند. نفوذ آب موجب خراب شدن بلبرینگ می شود. به همین دلیل سوراخ کوچکی  در پشت واتر پمپ قرار دارد تا در صورت خراب شدن آب بندی، آب نفوذ کرده در این قطعه را خالی کند.

واتر پمپ MVM 315 / X22

جمع بندی

در صورتی که به علائم خرابی واتر پمپ MVM 315 / X22 رسیدگی نشود، موتور خودرو و واشر سر سیلندر آسیب می بینند. بنابراین بهتر است علائم خرابی این قطعه را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید:   انواع چراغ خودرو و کاربردهای آن

فروشگاه آساک چین یدک تمام قطعات خودروهای  MVM را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می کند.

سوالات متداول | واتر پمپ MVM 315 / X22

1-بهترین زمان برای تعویض واتر پمپ چه زمانی است؟

بهتر است هر زمان اقدام به تعویض تسمه تایم می کنید، واتر پمپ را هم عوض کنید. از آن جایی که دسترسی به هر دو قطعه کار سختی است و هزینه تعویض آن بالا است، پیشنهاد می شود هر دو را با هم عوض کنید.

2-چگونه می توان نشتی واتر پمپ را برطرف کرد؟

در صورتی که نشتی واتر پمپ  mvm315/x22 از شلنگ باشد، می توان با پیدا کردن مکان نشتی آن را مسدود کرد. ولی اگر نشتی از داخل واتر پمپ باشد، حتماً باید واتر پمپ را باز کرد.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 132

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *