چکاپ ماشین برای مسافرت جاده ای
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

چکاپ ماشین برای مسافرت جاده ای

چگونگی چکاپ ماشین برای مسافرت

چکاپ ماشین برای مسافرت: چگونه ماشین خود را برای یک سفر جاده ای آماده کنیم؟ اجازه ندهید چند مشکل جزئی در خودرو سفر شما را خراب کند. انجام چند کار تعمیر و چکاپ ماشین قبل از سفر به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما برای ماجراجویی آماده است. در مجله ماشین آساک چین یدک، چک لیست ماشین قبل سفر را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه چکاپ ماشین برای مسافرت بپردازیم.

چکاپ ماشین برای مسافرت | باتری ماشین خود را بررسی کنید

برای چکاپ ماشین برای مسافرت در ابتدا باتری ماشین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصال محکم و بدون خوردگی است. اگر خوردگی وجود دارد، باید باتری را جدا کرده و کانکتورها را با یک برس سیمی تمیز کنید. باتری ها حاوی اسید خورنده هستند که ممکن است در صورت جدا شدن کانکتورهای باتری نشت کند.

چکاپ ماشین برای مسافرت-چکاپ ماشین قبل از سفر

چکاپ ماشین برای مسافرت | چکاپ ماشین قبل از سفر

تسمه ها و شیلنگ ها را بررسی کنید

تسمه‌ها و شیلنگ‌های موتور برای حفظ عملکرد صحیح سیستم‌های الکتریکی، فرمان برقی و خنک‌کننده خودرو بسیار مهم هستند. آنها را بازرسی کنید تا مشخص شود که آیا هر یک از آنها ساییده یا ترک خورده است. کمربندها نیز باید محکم نصب شوند، بنابراین مطمئن شوید که ایمن هستند و مقدار زیادی شلی ندارند. در نهایت، مطمئن شوید که شیلنگ های خود را برای هر گونه نشتی یا چکه چک کنید.

بیشتر بخوانید:   بورس لوازم یدکی خودرو چینی کجاست؟

چکاپ ماشین برای مسافرت | مایعات را پر کنید و فیلترها را تعویض کنید

فراموش نکنید برای چکاپ خودرو قبل از سفر کلیه مایعات مصرفی خودروی خود را از جمله روغن موتور، مایعات فرمان و گیربکس و مایع شیشه شوی را بررسی کنید. قبل از رفتن به جاده این مایعات را تعویض یا آنها را پر کنید. اگر زمان تعویض روغن ماشین شما نزدیک است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قبل از سفر آن را انجام دهید. همچنین باید مخزن مایع خنک کننده موتور خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تا حد توصیه شده سازنده خودرو پر شده است.

در نهایت، فیلتر هوای موتور، که گرد و غبار و زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا از راه رفتن آن‌ها به موتور خودرو جلوگیری کند، در صورت کثیف بودن یا مسدود شدن با زباله، باید تعویض شود. در غیر این صورت، فیلتر کثیف ممکن است بر عملکرد شتاب خودرو شما تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

بررسی کنید که چراغ ها و تجهیزات الکتریکی کار می کنند

برای چکاپ ماشین برای مسافرت، اطمینان حاصل کنید که تمام چراغ های داخلی و خارجی خودرو شما به درستی کار می کنند و در صورت لزوم لامپ های سوخته را تعویض کنید. اگر برف پاک کن های شیشه جلو شما به طور موثر آب را از شیشه جلو پاک نمی کنند یا رگه هایی از خود باقی نمی گذارند، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

چکاپ ماشین قبل از سفر-چکاپ ماشین برای مسافرت

چکاپ ماشین قبل از سفر | چکاپ ماشین برای مسافرت

بیشتر بخوانید:

چه زمانی لاستیک خودرو باید تعویض شود؟

بیشتر بخوانید:   6 دلیل استارت نخوردن ماشین در هوای سرد

ترمزها را چک کنید

صداهای جیغی که از ترمزهای خودروی شما می آید ممکن است نشان دهنده ساییدگی لنت ترمز باشد. اگر ترمزهای ماشین شما این صدا یا هر صدای عجیب دیگری را ایجاد می کند، حتماً در چکاپ ماشین برای مسافرت آنها را به طور حرفه ای بازرسی کنید.

چکاپ ماشین برای مسافرت | لاستیک ها را بررسی کنید

مورد آخر که برای چکاپ ماشین قبل از سفر توصیه میشود، بررسی لاستیک ها می باشد. باد لاستیک ممکن است بر مصرف سوخت خودرو شما تاثیر بگذارد. فشار باد لاستیک ها را قبل از حرکت برای سفر خود، بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی باد شده اند. فراموش نکنید که فشار لاستیک زاپاس خودرو خود را نیز بررسی کنید.

خرید قطعات یدکی خودرو چینی در آساک با ضمانت اصالت
Read More
ماشین ها, مجله ماشین

خرید قطعات یدکی خودرو چینی در آساک با ضمانت اصالت

آساک چین یدک با اطمینان صد درصدی به شما اعلام می‌کند که بهترین مرکز...

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید:

کاربرد گلگیر خودرو چیست ؟ | تفاوت گلگیر و شلگیر خودرو

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 113

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *