علت لرزش فرمان هنگام ترمز چیست
ماشین ها, مجله ماشین

علت لرزش فرمان هنگام ترمز چیست؟

شاید شما نیز با مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز مواجه شده باشید. این اتفاق خصوصا زمانی رخ می دهد که اتومبیل با سرعت نسبتا بالایی در حال حرکت است و راننده اقدام به گرفتن ترمز می نماید. این موضوع یکی از مواردی است که می تواند نشان دهنده وجود ایراد در خودرو باشد. بنابراین بهتر است علت آن را پیدا کنید تا از بروز اشکالات جدی تر و تحمیل هزینه های گزاف تعمیر اتومبیل خود جلوگیری نمایید. در این مطلب قصد داریم مهمترین دلایل لرزش فرمان اتومبیل در هنگام ترمز را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما در این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورید.

لرزش فرمان هنگام ترمز

لرزش فرمان هنگام ترمز

بیشتر بخوانید:

دلایل لرزش موتور خودرو چیست؟

اشکال در روتورهای ترمز؛ از دلایل لرزش فرمان هنگام ترمز

منظور از روتورهای ترمز، دیسک هایی هستند که به لنت ترمز متصل شده و سبب ایجاد اصطکاک و در نهایت کاهش سرعت خودرو می شوند. این روتورها به مرور زمان دچار استهلاک شده و دیگر کارایی اولیه را نخواهند داشت. در صورت بروز اشکال در این دیسک ها شاهد لرزش فرمان هنگام ترمز خواهیم بود. از این رو در هنگام رخ دادن این اتفاق سعی کنید حتما از سالم بودن روتورهای ترمز اطمینان حاصل نمایید. همچنین از دیگر دلایل لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز می توان به تاب داشتن این دیسک ها اشاره کرد که سبب عدم شکل گیری اتصال مناسب با لنت ترمز می شوند.

خرابی کالیپرها

قطعاتی به نام کالیپر این وظیفه را بر عهده دارند که لنت های ترمز را به دیسک ها متصل کنند و سبب انتقال نیروی لنت به روتورها می شوند. در صورت بروز اشکال در این قطعه، عمل انتقال نیروی لنت ها به خوبی انجام نمی گیرد و به همین دلیل شاهد لرزش فرمان خودرو در زمان ترمز گرفتن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:   آخرین شرایط فروش اقساطی بهمن خودرو در سال ۱۴۰۲

اشکال در عملکرد سیبک

یکی از قطعاتی که نقش بسیار مهمی را در انتقال دستور تغییر جهت از فرمان به چرخ ها ایفا می کند، سیبک می باشد. هر گونه اشکال و لق شدن در این قطعه سبب می شود فرآیند انتقال دستور فرمان به درستی انجام نشود و فرمان خودرو در هنگام ترمز گرفتن به لرزش درآید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

سالم نبودن کمک فنرها؛ از دلایل لرزش فرمان هنگام ترمز

کمک فنرها جزو قطعات بسیار مهم خودرو محسوب می شوند که خرابی آن ها در نهایت می تواند سبب لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز شود. این قطعات نقش مهمی در حفظ تعادل خودرو و عملکرد صحیح سیستم تعلیق آن دارند. بروز اشکال در کمک فنرها باعث می شود که پستی و بلندی های جاده باعث لرزش فرمان در هنگام ترمز گرفتن شود.

لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز

لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز

بیشتر بخوانید:

دلایل سوختن لامپ ماشین + راه حل

عدم بالانس چرخ های اتومبیل؛ از دلایل لرزش فرمان هنگام ترمز

بالانس نبودن چرخ های خودرو سبب عدم تعادل اتومبیل می شود. همچنین می تواند مشکلات دیگری از جمله لرزش فرمان در سرعت های بالا را ایجاد کند.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که دلایل لرزش فرمان خودرو هنگام ترمز بسیار زیاد هستند. به طوری که علاوه بر موارد بالا می توان دلایل دیگری همچون سفتی پدال ترمز، خرابی بلبرینگ ها، اشکال در سیستم تعلیق و … را نیز به عنوان عوامل ایجاد لرزش فرمان هنگام ترمز گرفتن بیان کرد. با توجه به گسترده بودن علت ها و نیاز به داشتن تخصص برای تشخیص دلیل اصلی این موضوع در خودروی شما، پیشنهاد می کنیم که حتما در سریع ترین زمان ممکن اتومبیل خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید.

بیشتر بخوانید:

نشانه سوختن واشر سرسیلندر چیست

بیشتر بخوانید:   همه چیز درباره سفت کن تایم MVM x22

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *