دلایل لرزش موتور خودرو چیست
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

دلایل لرزش موتور خودرو چیست

یکی از مهمترین قسمت های خودرو موتور آن است که ممکن است گاهی به دلایلی دچار لرزش شود. لرزش موتور خودرو دلایل مختلفی دارد که ممکن است به خاطر خرابی، فرسودگی یا شل شدن بعضی از قسمت های خودرو باشد. گاهی اوقات لرزش موتور بیش از اندازه زیاد می شود که این امر موجب ایجاد صدای شدید در موتور می شود. در بعضی مواقع زمانی که سرعت خودرو به اوج خود می رسد، لرزش و تکان موتور در آن احساس می شود. با ما تا انتهای مجله ماشین آساک چین یدک همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

نشانه سوختن واشر سرسیلندر چیست

لرزش موتور خودرو

لرزش موتور ماشین

بیشتر بخوانید:

دلایل سوختن لامپ ماشین + راه حل

آشنایی با عوامل لرزش موتور خودرو

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث شود موتور خودرو دچار لرزش شود. یکی از دلایل لرزش موتور خودرو می تواند به خاطر قرار گرفتن خودرو در هوای سرد باشد. هنگامی که خودرو برای مدت طولانی در هوای سرد قرار بگیرد، موتور دیرتر روشن می شود. در مدتی که موتور در حال گرم شدن است، ممکن است لرزش و تکانی در موتور احساس کنید.  همچنین در صورتی که لرزش موتور دلیل دیگری نداشته باشد، این لرزش بعد از گرم شدن موتور از بین می رود. در ادامه این مقاله سایر دلایل لرزش موتور را شرح می دهیم.

خرید لوازم یدکی چری

خرید لوازم یدکی چری | ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

  • شل شدن پایه موتور: گاهی ممکن است علت لرزش موتور خودرو، شل شدن پایه موتور باشد. موقع ساخت خودرو، پایه ای برای نصب موتور ساخته می شود و این پایه ها موتور را روی بدنه نگه می دارند. اگر هر کدام از این پایه ها شل شوند، موتور خودرو دچار لرزش می شود.
  • خراب شدن شمع ماشین: یکی دیگر از دلایلی که موجب تکان خوردن موتور خودرو می شود، معیوب بودن شمع ها یا تمام شدن عمر آنها است.
  • سوخت رسانی نادرست: عدم سوخت رسانی صحیح، می تواند یکی از دلایل دیگر برای به لرزش درآمدن موتور خودرو باشد. در صورتی که مسیر سوخت دچار گرفتگی شود یا احتراق به درستی انجام نشود، ممکن است موتور دچار لرزش شود. در این حالت سوخت به اندازه کافی به موتور نمی رسد و دلیل لرزش موتور می شود.
  • تنظیم نبودن موتور: از دیگر عواملی که موجب لرزش موتور ماشین می شود، پایین بودن دور موتور و قرار نداشتن دنده در جای مناسب است.
  • خراب بودن دسته موتورها: یکی از قطعاتی که موجب ثبات، تعادل و پایداری موتور ماشین می شوند، دسته موتورها هستند. خراب بودن دسته موتور یا شکستن آنها، می تواند علت لرزش موتور باشد. دسته موتورها باید به موقع چک شوند و در صورت لزوم عوض شوند. این مورد بیشتر در هنگام خاموش کردن خودرو، موجب لرزش می شود.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام | ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

سئوالات متداول در مورد تکان خوردن موتور خودرو

  1. خراب بودن پلوس چه نقشی در لرزش موتور ماشین دارد؟
بیشتر بخوانید:   معرفی چری آریزو

پلوس از اجزای دیفرانسیل است و نیروی محرکه تولید شده توسط موتور را به چرخ ها منتقل می کند. خراب بودن مشعل پلوس یکی دیگر از دلایل تکان خوردن موتور خودرو است.

  1. دلیل لرزش موتور در سربالایی چیست؟

خراب بودن سنسور مف موجب می شود موتور در سربالایی به درستی کار نکند و دچار لرزش شود.

لرزش موتور خودرو

لرزش موتور ماشین

جمع بندی

به منظور جلوگیری از لرزش موتور خودرو باید قطعات داخلی خودرو از جمله دیسک و صفحه، سیستم ترمز، لنت و دسته موتورها را به موقع بررسی کنید. این لرزش نشانه خراب بودن یکی از قطعات خودرو است و باید به موقع برطرف شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید انواع لوازم و قطعات یدکی خودروهای چینی می توانید با کارشناسان ما در آساک چین یدک تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش شستن ماشین بدون کارواش

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *