بهترین زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

بهترین زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین

لوازم مصرفی مشین | لوزم یدکی خورو کدامند و زمان تعویض آنها

چه زمانی لوازم مصرفی خودرو را تعویض کنیم؟ دانستن زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین و لوازم یدکی خودرو اهمیت بالایی دارد تا متحمل هزینه های بالا در آینده نشویم . خودرو همانطور که میدانید از مجموعه قطعات بزرگ و کوچک تشکیل شده است. در خودرو قطعات و لوازم یدکی وجود دارند که طول عمر آنها کوتاه می باشد، به این قطعات به اصطلاح لوازم مصرفی خودرو گفته میشود. این قطعات نقش مهمی در کارکرد خودرو به عهده دارند. بنابراین تعویض لوازم مصرفی خودرو به هنگام تمام شدن عمر آنها واجب است. در ضمن تعویض این قطعات به افزایش کیفیت کارکرد خودرو کمک کرده و از استهلاک زودرس خودرو جلوگیری میکند. با ما تا انتهای این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک همراه باشید.

به همین جهت دانستن زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه این مطلب چند مورد از این قطعات نام برده شده و زمان تعویض آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین خرید لوازم یدکی چری

خرید لوازم یدکی چری | زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو

حتما بخوانید:

بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

زمان تعویض روغن های مصرفی خودرو

از جمله لوازم مصرفی ماشین که نیاز به تعویض در زمان های متعدد هست، روغن های مصرفی خودرو می باشد.

  • روغن موتور: به هنگامی که مشاهده کردید غلظت روغن موتور کم شده است و خاصیت چسبندگی دارد، روغن باید تعویض شود و گاهی هم از خنک کننده روغن موتور استفاده شود. از علائم دیگر تعویض روغن موتور میتوان به کم شدن مقدار آن، سیاه شدن و بوی سوختگی آن اشاره کرد. به طور معمول روغن موتور را بین ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ کیلومتر تعویض میکنند‌.
  • روغن ترمز: روغن ترمز همانطور که میدانیم نقش اساسی در کارکرد ترمز ها دارد. زمان تعویض روغن ترمز معمولا از ۱ تا ۲ سال می باشد. در صورتی که شاهد کم شدن حجم روغن ترمز در مخزن روغن ترمز شده اید، اقدام به تعویض آن کنید.
  • روغن هیدرولیک: تعویض آن بستگی به کیفیت روغن و همچنین شکل ظاهری آن دارد. معمولا می بایست یک بار در سال تعویض شود.
  • روغن واسکازین: در صورتی که خودرو شما دارای عدم نشتی روغن واسکازین باشد، می بایست بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر  این روغن تعویض شود.
 زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین

زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین

بیشتر بخوانید:

خرید ماشین چینی صفر یا ماشین کره ای دست دوم؟

بیشتر بخوانید:   همه چیز درباره دیسک و صفحه ام وی ام x33

زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین | زمان تعویض لنت ترمز

از دیگر لوازم مصرفی ماشین که نیاز به تعویض خواهد داشت، لنت ترمز است. زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است که لنت ترمز نیز از این قاعده پیروی می کند. لنت ترمز مهمترین نقش در کاستن سرعت خودرو دارد، بنابراین توصیه میشود حتما نسبت به تعویض آنها در زمان لازم اقدام کنید. لنت چرخ جلو را می بایست بین ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر و لنت چرخ عقب را بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کرد.

خرید لوازم یدکی ام وی ام

خرید لوازم یدکی ام وی ام | زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو

زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین | شمع موتور را چه موقعی تعویض کنیم؟

مورد بعدی از لوازم مصرفی ماشین، شمع خودرو میباشد. شمع خودرو وظیفه رساندن جریان برق را بر عهده دارد. شمع موتور با انفجار در محفظه احتراق موجب حرکت سیلندر ها به سمت پایین میشود. در نتیجه شمع موتور موجب جرقه زدن سوپاپ ها شده و در نهایت انفجار رخ می دهد. هنگامیکه که شمع در زمان مناسب و به خوبی جرقه نزند، سیلندر ها حرکت نمیکنند. در این صورت با افزایش آلایندگی و حتی صدمه موتور خودرو روبرو میشویم. بهترین موقع برای تعویض شمع خودرو بین ۵۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر متغیر است.

زمان تعویض لوازم مصرفی ماشین

زمان تعویض لوازم مصرفی خودرو

زمان تعویض ضدیخ و آب رادیاتور

یکی از مهم ترین لوازم مصرفی ماشین که بررسی و تعویض آن می بایست به طور منظم انجام گیرد، ضد یخ و آب رادیاتور است. همان طور که میدانید ضدیخ وظیفه پیشگیری از خوردگی قطعات موتور و همچنین تشکیل رسوبات و یخ زدن موتور را برعهده دارد. آب رادیاتور به منظور جلوگیری از ایجاد رسوب در رادیاتور مورد استفاده قرار میگیرد. ضد یخ و آب رادیاتور را می بایست هر هفته مورد بررسی قرار داد و در هنگام کم شدن به مخزن اضافه گردد. درضمن ضد یخ را هر ۲ سال یکبار باید به طور کلی تعویض کرد.

بیشتر بخوانید:   ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

جمع بندی و خرید لوازم مصرفی خودرو

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. حال که با بهترین زمان تعویض لوازم مصرقی ماشین و لوازم یدکی خودرو آشنا شده اید نوبت به خرید لوازم مصرفی ماشین میرسد. فروشگاه آساک چین یدک این بستر را برای شما فراهم کرده است که کلیه قطعات خودروهای چینی را بصورت اصل و با ضمانت نامه معتبر خریداری کنید. کلیه کارشناسان آساک بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. کافیست از طریق شماره های مندرج در سایت با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای بکسل کردن ماشین + 10 نکته مهم بکسل کردن خودرو

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 102

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *