آشنایی با عملکرد دکمه AC در ماشین
ماشین ها, مجله ماشین

آشنایی با عملکرد دکمه AC در ماشین با عکس

دکمه AC در ماشین چه کاربردی دارد؟ سایر دکمه های تهویه هوا و سیستم کولر چه کاربردی دارند؟ توضیح دکمه های کولر خودرو با عکس و تصویر بسیار مفید خواهد بود و به جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به خرابی آن می شود کمک می کند. در این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک دکمه AC در ماشین و سایر دکمه های تهویه هوای مطبوع را به همراه تصاویر آن به شما معرفی میکنیم.

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

توضیح دکمه های تهویه مطبوع خودرو و دکمه AC در ماشین

دکمه AC در ماشین

دکمه AC در ماشین

سازندگان در سال 1939 سیستم تهویه مطبوع خودرو را معرفی کردند و اولین خودرویی که در آن تهویه مطبوع تولید شد خودروی پاکارد بود و اتفاقاً این شرکت در سال 1958 تعطیل شد.

دکمه AC در ماشین

دکمه های تهویه هوای خودرو

سیستم تهویه مطبوع خودرو مانند سیستم تهویه مطبوع خانه عمل می کند، دارای یک کمپرسور گاز و یک کندانسور است که هوا را به بقیه اجزا منتقل می کند، با این تفاوت که کنترل تهویه مطبوع ماشین با کنترل تهویه مطبوع خانه متفاوت است و دکمه های کنترل آن در اکثر موارد مشابه است. ماشین ها، بنابراین عملکرد هر دکمه را با توجه به شماره آن در تصویر در سطرهای زیر ذکر می کنیم:

معرفی دکمه های تهویه مطبوع ماشین

  • شماره (1): کولر گازی را با این قرقره (دکمه AC در ماشین)روشن می کند و برای هوای گرم به خط قرمز و برای سرما به خط آبی می چرخاند و با آن دمای مناسب را انتخاب می کند در تابستان راننده یک درجه بالا را انتخاب می کند. دما و در زمستان بالعکس.تفاوت هوای بیرون و تهویه مطبوع شش درجه است، دما روی صفحه نمایش داده می شود و این دکمه نیز به طور خودکار کمپرسور را کار می کند.
  • شماره (2): قدرت هوای خروجی از دریچه های هوا را کنترل می کند، سمت راست برای افزایش قدرت و سمت چپ برای کاهش قدرت و این بستگی به ترجیحات و راحتی راننده دارد.
  • شماره (3): هدایت هوا یا یک مکان خاص از طریق این نشانگر انجام می شود، بنابراین راننده ممکن است قسمت خاصی مانند سر یا پا را خنک کند.
  • شماره (4): دکمه رطوبت، مهم است زیرا رطوبت خودرو را در حد مناسبی قرار می دهد، زیرا افزایش آن باعث متراکم شدن بخار بر روی شیشه ها و شیشه ها در زمستان می شود که در تابستان نیز دمای هوا را افزایش می دهد و این دکمه همچنین دارای عملکردهای دیگری مانند از بین بردن بوهای نامطبوع و محافظت از خودرو در برابر کپک زدن.
  • شماره (5): برای گردش هوای داخل خودرو و جلوگیری از ورود هوای بیرون استفاده می شود.
  • شماره (6): حداکثر توان موتور را فعال کنید.
  • شماره (7): دکمه ای که با توجه به هوش مصنوعی، توزیع هوا، قدرت و جهت آن را به طور خودکار به خودرو واگذار می کند.
بیشتر بخوانید:   هر آنچه که باید درباره دیسک و صفحه ام وی ام 315 بدانید

توضیح دکمه های کولر خودرو

کولر خودرو یک سیستم خنک کننده ضروری در خودرو است و خرابی آن ممکن است منجر به ناتوانی در رانندگی و استفاده از خودرو شود، زیرا دمای هوا در بسیاری از کشورها به بیش از 50 درجه سانتیگراد می رسد که خطری جدی برای رانندگی بدون خودرو است. این سیستم خنک کننده . . اکثر دکمه های تهویه مطبوع در خودرو با وجود مارک های مختلف بسیار شبیه به هم هستند. رانندگان خودرو اغلب در درک معنای دکمه ها و پیامدهای آنها برای کولر خودرو مشکل دارند. در ادامه به توضیح دکمه های کولر خودرو، معانی و زمان استفاده از آن ها می پردازیم.

دکمه AC در ماشین ؛ دکمه تهویه مطبوع روی کولر خودرو

دکمه AC در ماشین

دکمه AC در ماشین | دکمه تهویه مطبوع روی کولر
خودرو

دکمه AC در ماشین نشان می دهد که سیستم تهویه مطبوع روشن است. با فشردن این دکمه کولر خودرو شروع به خنک کردن هوای داخل خودرو می کند. هوای داخل خودرو با چرخش مجدد خنک می شود. هوا به داخل کشیده می‌شود، سپس در یک سیستم بسته خنک می‌شود و از طریق دریچه‌های هوا آزاد می‌شود تا احساس دلپذیری در کابین ایجاد شود.

دکمه MAX یا دانه برف در ماشین

علامت دانه برف
در کولر ماشین

این دکمه شبیه علامت “دانه برف” است. در صورتی که هوای دمیده شده از دریچه های هوا در ماشین به اندازه کافی سرد نباشد یا هوا خیلی گرم باشد. هنگام کار باید مطمئن شوید که این دکمه را فشار دهید، زیرا این دکمه عمدتاً وظیفه عملکرد کمپرسور در سیستم تهویه مطبوع را بر عهده دارد. پس از فشار دادن این دکمه هوای خنک تری به دست می آید. در برخی خودروها به این ویژگی MAX گفته می شود که نشان دهنده حداکثر تنظیم خنک کننده کولر می باشد.

دکمه خودکار روی کولر خودرو

دکمه حالت خودکار کولر ماشین

دکمه حالت خودکار کولر ماشین

دکمه Auto روی کولر خودرو نشان می دهد که حالت خودکار فعال است. هنگامی که این حالت فعال می شود، کولر خودرو به طور خودکار دمای هوا و قدرت پمپاژ هوا را از طریق سوراخ های تهویه کنترل می کند تا تهویه و دما به شکل ایده آل به کابین خودرو برسد که راحتی را فراهم می کند. این ویژگی متکی به سنسورهایی است که دمای فعلی خودرو را اندازه گیری می کنند و بر این اساس دما و نیروی پمپاژ هوا به طور خودکار تنظیم می شوند.
بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید لوازم یدکی تیگو 8

دکمه همگام سازی در کولر خودرو

دکمه همگام سازی کولر خودرو

دکمه همگام سازی کولر خودرو

برخی از خودروها دارای تهویه مطبوع دوگانه هستند، کولر دوگانه مانند دو کولر در خودرو کار می کند، زیرا برای هر کولر دو درجه حرارت را تنظیم می کند. تهویه مطبوع دوگانه برای تنظیم دمای متفاوت برای کولر نزدیک صندلی راننده و دمای دیگری برای کولر برای صندلی نزدیک سرنشین بنا به میل هر کدام استفاده می شود. اگر وسیله نقلیه شما دارای کنترل تهویه مطبوع دوگانه است، این دکمه به شما امکان می دهد تا دو دما را با همگام سازی یکی کنید، به طوری که دریچه های هوا هوای یکسان را به هر دو دریچه می دمند.
 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

دکمه فن روی کولر خودرو

دکمه FAN روی کولر خودرو

دکمه FAN روی کولر خودرو

دکمه با نماد فن نشان دهنده نیرویی است که با آن هوا از طریق شیارهای تهویه دمیده می شود. نیروی رانش هوا با حرکت دادن این دکمه به سمت خطوط پهن تنظیم می شود تا در صورت رسیدن به انتهای این خطوط، نیروی رانش به حداکثر نیرو افزایش یابد. کلید را به سمت خطوط نازک حرکت دهید تا نیروی رانش هوا کاهش یابد.

یک دکمه پیکان در داخل ماشین می چرخد

دکمه پیکان در داخل ماشین

شکل این علامت یک فلش است که در داخل سیلوئت ماشین می چرخد. به دکمه کنترل ورودی هوا اشاره دارد. فشار دادن این دکمه باعث می شود که سیستم تهویه هوای تهویه مطبوع خودرو، هوای داخل کابین را به گردش درآورد. این دکمه مخصوصاً اگر هوای بیرون خیلی گرم یا خیلی مرطوب باشد مفید است.

دکمه اشتراک گذاری خارج از ماشین

دکمه اشتراک گذاری خارج از ماشین

شکل این علامت فلشی است که از بیرون وارد سیلوئت خودرو می شود. این علامت دکمه ورودی هوا را از بیرون خودرو نشان می دهد. این فناوری زمانی ایده آل است که هوای داخل خودرو مرطوب و گرفتگی یا گرمتر از بیرون باشد.

دکمه مه شکن شیشه جلو

دکمه مه شکن شیشه جلو

دکمه مه شکن شیشه جلو

شکل این دکمه فلش های مواج رو به بالا است که با یک نیمه منحنی معکوس قطع شده اند. این دکمه عملکرد مه زدا شیشه جلو را با فعال کردن دریچه های پایه شیشه جلو فعال می کند تا به تدریج دمای داخل کابین خودرو با دمای خارج از خودرو هماهنگ شود. به تدریج تراکم و مه را از شیشه جلو پاک می کند. این دکمه اغلب در زمستان که تراکم در شیشه جلوی خودرو اتفاق می افتد یا در روزهای دیگر به خصوص در ساعات صبح که هوای بیرون سرد است استفاده می شود.

دکمه مه شکن شیشه عقب

دکمه مه شکن شیشه عقب

دکمه مه شکن شیشه عقب

اگر فلش های موج دار و رو به بالا یک مستطیل را قطع کنند. با فشردن این دکمه مه زدا و کندانس در شیشه عقب فعال می شود.

دکمه دمنده به بالا

دکمه تهویه هوا به صورت و سینه

دکمه تهویه هوا به صورت و سینه

این علامت نشان دهنده یک فلش است که به سمت یک شخص است. با فشار دادن این دکمه، سیستم تهویه مطبوع هوا را نزدیک به سطح سینه صندلی می دمد و آن را از طریق دریچه های هوا در پنل جلوی خودرو آزاد می کند.

دکمه دمنده به پایین

دکمه دمنده با به پایین

دکمه دمنده با به پایین

برخلاف دکمه دمنده، فشار دادن این دکمه باعث می شود که کولر خودرو هوا را از دریچه های زیر داشبورد و زیر صندلی سرنشینان عبور دهد.

در خاتمه امیدواریم که این مطلب در مورد دکمه های تهویه مطبوع خودرو و دکمه AC در ماشین مفید بوده باشد.

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *