دلیل صدا دادن پدال ترمز چیست
ماشین ها, مجله ماشین

دلیل صدا دادن پدال ترمز چیست؟

علت صدا دادن پدال ترمز زمان فشردن آن چیست؟ صدای عجیبی مثل جیر جیر یا ترق ترق که با فشار دادن پدال به گوش میرسد. این یکی از موارد آزاردهنده ای که ممکن است رانندگان در حین رانندگی در جاده ها با آن مواجه شوند. صدای ترق ترق یا جیر جیر هنگام فشردن پدال ترمز است که نشان دهنده نقص یا نقص در یکی از قطعات ترمز خودرو است که ایمنی رانندگی را با خطر جدی مواجه می کند.

سیستم ترمز یا ترمز خودروی شما یکی از مهم ترین سیستم هایی است که ایمنی و امنیت را برای شما و خانواده تان در جاده ها فراهم می کند. بنابراین لازم است که با کارایی کامل و هرگونه نقص یا نقص در یکی از آنها کار کند. اگر هنگام فشار دادن پدال ترمز متوجه صدای جیر جیر یا ترق و ترق شدید برای رفع این مشکل شدید و دلایل متعددی وجود دارد که منجر به ایجاد صدای ترق ترمز می شود باید سریعا به مرکز تعمیر و نگهداری مراجعه کنید که در ادامه این مطلب مجله ماشین به بررسی آن ها می پردازیم.

علت صدا دادن پدال ترمز

علت صدا دادن پدال ترمز

دلایل عمده صدا دادن پدال ترمز

  • خوردگی یا ترک در دیسک های ترمز (خرابی) و این مشکل معمولاً زمانی رخ می دهد که این دیسک ها به تازگی ماشین کاری شوند.
  • خوردگی یا آسیب به یکی از قسمت های سیستم ترمز است. گاهی اوقات صدای ترق ترمز ممکن است طبیعی باشد و ناشی از سیستم ترمز ضد لغزش یا به نام سیستم ABS است. اگر در جاده های خیس یا لغزنده رانندگی می کنید، وقتی پدال ترمز را به طور ناگهانی فشار می دهید.
  • اگر متوجه صدای سوت تند و آمیخته با ترقه شدید، ممکن است این موضوع به دلیل نقص یا آسیب به لنت ترمز باشد.
بیشتر بخوانید:   بورس لوازم یدکی خودرو چینی کجاست؟

صدای ترمز خودرو: مهمترین صداها و علل آنها

علت صدا دادن پدال ترمز

علت صدا دادن پدال ترمز

ترمزها یا ترمزهای خودرو ابزار ایمنی اولیه شما هستند تا بتوانید از برخوردهای مختلف در جاده جلوگیری کنید، که باعث می‌شود در مواقعی حتی از کمربند ایمنی و سیستم‌های مختلف کمک راننده مهم‌تر باشند، بنابراین اگر صدای ترمز خودرو را می‌شنوید با ما همراه باشید.

صدای ترمز ماشین

انواع مختلفی از صدای ترمز خودرو وجود دارد که خودروی شما می تواند تولید کند.  زیرا صدای اصطکاک یا کرانچ وجود دارد و صدای تق تق یا ترقه وجود دارد. صدای مشخصی از ترمز در خودروهای جدید وجود دارد.

صدای تق تق با ترمز

ممکن است گاهی اوقات صدای ترمز خودرو را به صورت صدای تق تق یا ترقه از ترمز خودرو خود بشنوید. این ممکن است به دلیل خوردگی یا ترک در دیسک های ترمز یا چیزی که به آن فلاش نیز می گویند باشد و معمولا این اتفاق می افتد.

همچنین رانندگی بی احتیاطی و رانش مکرر یا پاشیدن آب داغ به ترمز خودرو نیز بر روی سیستم ترمز تاثیر منفی می گذارد و باعث خوردگی قطعات و زیگزاگ های آن می شود و باعث می شود صدای ترق ترمز را بشنوید.

علت صدا دادن پدال ترمز

علت صدا دادن پدال ترمز

اما ممکن است موضوع در برخی موارد طبیعی و در نتیجه سیستم ترمز ضد لغزش یا سیستم ترمز ABS باشد که اگر در جاده های خیس یا لغزنده راه می روید، پدال ترمز را به طور ناگهانی فشار می دهید، اما اگر شنیدید صدای سوت تند مخلوط با انرژی، پس موضوع این است که ممکن است به دلیل نقص یا آسیب به لنت ترمز باشد.

بیشتر بخوانید:   آشنایی با سنسور موقعیت میل لنگ MVM 530/550

علاوه بر این، وجود آسیب به کابل ها، به خصوص در خودروهای دیفرانسیل جلو، ممکن است باعث شنیدن صدای تروق در جلوی خودرو، به خصوص هنگام چرخش شود. قسمت های معکوس قسمت هایی هستند که وظیفه انتقال حرکت دنده به چرخ های جلو را بر عهده دارند و هر کدام در ابتدای محور جلو نصب می شوند و برای ساده سازی نحوه کار، کار آن بسیار شبیه به کار مفصل یا مچ پا در بدن ما است. مفصل مچ یا مچ پا در بدن ما است.

صدایی در هنگام گرفتن ترمز و صدا دادن پدال ترمز

در صورت شنیدن صدای ترمز خودرو هنگام زدن ترمز دو احتمال وجود دارد که اولی این است که اگر مشکل از سوت تند با لرزش فرمان باشد، در این صورت مشکل این است که اغلب با پارچه های ترمز که کاملاً تمام شده است. در اینجا اصطکاک بین آهن ترمز و دیسک آهن یا سیلندر ترمز ایجاد می شود و برای حل این بحران باید سیلندر و پارچه ترمز را تعویض کنید.

اما اگر مشکل یک سوت ساده باشد و برای مواجهه با این موضوع نیز، برخی از شرکت ها یک تکه مس را در پارچه ترمز قرار می دهند که به یک لامپ در درام ماشین متصل است که وقتی این قطعه در شرف تمام شدن است روشن می شود. در خودروهای دیگر، صدای اصطکاک ساده ای که از این قطعه در هنگام نزدیک شدن به انقضای آن منتشر می شود، به عنوان یک علامت هشدار مبنی بر نیاز به تعویض کافی است.

علت صدا دادن پدال ترمز

علت صدا دادن پدال ترمز

صدای جیغ با ترمز | علت صدا دادن پدال ترمز

در مورد صدای جیغ یا اصطکاک، این صدایی است که از ذغال تولید می شود و باید تغییر کند زیرا این نشانگر وجود دارد تا به شما هشدار دهد که این قطعه شروع به خراب شدن کرده است.

بیشتر بخوانید:   معرفی 8 خودرو لاچری دنیا در سال 2023+ عکس

صدای ترمز ماشین جدید

در مورد خودروهای جدید، ممکن است صدای جیرجیر ترمز به خصوص در صبح بشنوید، زیرا ترمزها سرد هستند و روغن ترمز به آنها نرسیده است. اما هنگامی که ترمزها را به شدت فشار می دهید، صدا به طور کامل از بین می رود زیرا روغن ترمز باعث افزایش ترمز می شود.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *