علت دود کردن ماشین
ماشین ها, مجله ماشین

اگر ناگهان دود از ماشین شما خارج شود چه می کنید؟

علت دود کردن ماشین چیست؟ اگر در حال رانندگی هستید و متوجه خروج دود از موتور یا لوله اگزوز شدید چه میکنید؟ رنگ دود چیست؟ دود کردن موتور از زیر کاپوت یا دود کردن از اگزور میتواند دلایلی متفاوتی داشته باشد. در این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک به شما میگوییم که در صورت بروز این مشکل به هنگام رانندگی چه کار باید بکنید.

این طبیعی است که وقتی ماشین خود را روشن می کنید، پس از رانندگی در تمام شب، متوجه دودهای کوچک سفیدی شوید که از لوله اگزوز شما خارج می شود، و این فقط بخار آب است. همچنین ممکن است در یک روز بارانی هنگامی که آب از رادیاتور یا اگزوز می‌سوزد، بخار از زیر کاپوت بلند می‌شود. این دودها طبیعی هستند اما در صورت خارج شدن دود تیره یا دود زیاد چه باید کرد. همراه ما باشید.

علت دود کردن ماشین

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

دود کردن ماشین؛ ماشین را نگه دار

اگر در حال رانندگی هستید و متوجه خروج دود از موتور یا لوله اگزوز شدید، با خیال راحت ماشین خود را در کنار جاده پارک کنید و درخواست خدمات کنید. دانستن رنگ یا بوی دود ممکن است به شما در تعیین علت کمک کند. اما اگر با مکانیک خودرو آشنا نیستید، سعی نکنید خودتان تصمیم بگیرید پس فورا توقف کنید یا به رانندگی به تعمیرگاه ادامه دهید.

علت دود کردن ماشین

شایع ترین علت دود زیر کاپوت، مقدار کمی روغن موتور یا مایعات دیگر است که به طور تصادفی بر روی سیستم اگزوز ریخته یا نشت کرده است. این مایعات دیگر ممکن است شامل مایع خنک کننده موتور، فرمان برقی، ترمز و روغن انتقال باشد. این دود معمولا بی ضرر است، اما باید در اسرع وقت با آن مقابله کرد. با این حال، ابری از دود که از لوله اگزوز یا از زیر کاپوت می آید به معنای یک نقص مکانیکی یا الکتریکی جدی است. اگر از پشت لوله اگزوز باشد، این نشان دهنده نقص در موتور است.

دود کردن ماشین- دود از کاپوت - دود موتور-دود اگزوز

علت دود کردن ماشین

رنگ دود ماشین و بوی دود ماشین

دود سفید از لوله اگزوز نشان می دهد که مایع خنک کننده در محفظه احتراق می سوزد. اگر دود آبی یا خاکستری است و بوی نامطبوعی دارد، نشان دهنده روغن سوزی موتور است .

بیشتر بخوانید:   سود لوازم یدکی خودرو چقدر است؟

دلایل احتمالی نشت آب‌بند سوپاپ یا فرسودگی رینگ‌های پیستون است. مصرف روغن بدون نشتی خارجی یا دود آبی نشان می دهد که روغن به آرامی در موتور می سوزد. اگر متوجه دود سیاه شدید، به این معنی است که ماشین شما در حال سوختن است و بوی بنزین خواهید شنید. تا زمانی که مشکل برطرف نشود، ماشین شما ضعیف کار می کند و این می تواند به سنسور O2 و مبدل کاتالیزوری آسیب برساند.

خارج شدن دود از اگزوز ماشین | دود کردن اگزوز

دود سیاه ناشی از خطای الکتریکی یا سوختن سیم‌های ناشی از اتصال کوتاه، می‌تواند باعث چشمک زدن چراغ‌ها یا تداخل با سایر وسایل الکتریکی شود. و بوی پلاستیک سوخته می داد. با چند صد فوت سیم و وسایل الکتریکی که در هر گوشه از یک وسیله نقلیه مدرن کمین کرده اند، دود ناشی از یک خطای الکتریکی می تواند از زیر کاپوت یا محفظه سرنشین بیرون بیاید.

کار درست پس از مشاهده دود کردن ماشین

دود کردن ماشین

در صورت مشاهده دود کردن ماشین با احتیاط بایستید.

بایستید و تعیین کنید که آیا ماشین شما برای رانندگی ایمن است یا خیر. به چراغ های هشدار نگاه کنید تا ببینید موتور بیش از حد گرم می شود، چراغ روغن روشن است، فشار روغن پایین است یا چراغ چک موتور روشن است. یک بررسی سریع بصری انجام دهید و هرگز موتور داغ را لمس نکنید. صبر کنید تا موتور خنک شود و مایعات را بررسی کنید. با این حال، اگر در زیر کاپوت یا روی زمین، مایعات چکه می‌کند یا گودال‌هایی را می‌بینید، خودرو را روشن نکنید زیرا ممکن است به موتور آسیب جدی وارد کنید. بهترین راه حل درخواست کمک است.

خرید قطعات یدکی خودرو چینی از آساک چین یدک

مجموعه آساک چین یدک را میتوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم یدکی خودروی چینی دانست. شما میتوانید خرید قطعات یدکی خودرو چینی را با نازل ترین قیمت از این مجموعه به صورت اینترنتی و در کمترین زمان انجام دهید. از مزایای انتخاب این مجموعه به عنوان محلی برای خرید، میتوان به ضمانت اصالت کالا، ارسال سریع، ارسال به تمام نقاط کشور و اورجینال بودن قطعات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:   بهترین ماشین چینی ارزان قیمت

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید قطعات یدکی خودرو را دارید میتوانید با شماره تلفن های موجود در سایت با پشتیبانی و کارشناس فروش ارتباط برقرار کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *