افزایش عمر باتری ماشین با عایق حرارتی
مجله ماشین

افزایش عمر باتری ماشین با عایق حرارتی | تضمینی

افزایش عمر باتری ماشین اصطلاحی است که هدف آن حفظ عملکرد باتری شما در خودرو تا حداکثر امکان است. عمری که فقط دو سال است، اما با این روش به میانگین طول عمر بالاتر می رسیم. برای اینکه بتوانید نحوه افزایش عمر باتری را بدانید، باید عواملی را که منجر به کاهش عمر باتری می شوند، بشناسید و سپس ابتدا با انجام چندین کار در برابر آن، از آن جلوگیری کنید. پس تا انتهای این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک همراه ما باشید تا با شگرد افزایش عمر باتری ماشین آشنا شوید.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

طول عمر باتری ماشین چقدر است؟

عمر باتری ماشین

عمر باتری ماشین

به گفته کارشناسان، بهترین عملکرد باتری خودرو زمانی است که دمای آن بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد باشد، اما اگر دما بیشتر یا کمتر از آن باشد، عملکرد باتری در بهترین حالت خود نیست. در مورد میانگین عمر باتری، با توجه به دمای منطقه ای که خودرو در آن قرار دارد، متفاوت است.

عمر متوسط ​​باتری خودرو از 30 ماه شروع می شود و به 55 ماه می رسد. اگر هوا سرد باشد، باتری می تواند بیش از 55 ماه کار کند و اگر هوا متوسط ​​باشد، عمر پیش فرض باتری 45 ماه است، اما اگر دما بالا باشد، میانگین عمر باتری کاهش می یابد. 40 ماه، و اگر در مناطقی با سرمای شدید زندگی می کنید، میانگین طول عمر باتری به 30 ماه کاهش می یابد.

دلایل عمر کوتاه باتری

  • درجه حرارت : دما را می توان دلیل اصلی کوتاه شدن عمر باتری اعم از درجه حرارت بالا و یا دمای بسیار پایین دانست.اگر باتری شما مایع یا خشک است به دلیل وجود آن تحت تاثیر دما قرار می گیرد. مایعات درون آن که با تغییرات آب و هوایی تعامل دارند. اگر چه دمای بالا بر واکنش داخل باتری در سیالات آن تأثیر می گذارد که نتیجه آن کاهش طول عمر باتری است، از طرفی دمای پایین و سرمای شدید منجر به کاهش این فعل و انفعال و ضعف آن می شود. به معنای حفظ باتری است، اما از سوی دیگر، روشن کردن خودرو در صبح برای شما دشوار خواهد بود.
  • نزدیکی به موتور ماشین:  برخی ممکن است ببینند که دمای آب و هوا در منطقه ای که در آن زندگی می کنند متوسط ​​یا خوب است و بنابراین قرار است عمر باتری طولانی باشد، اما این درست نیست، به خصوص زمانی که باتری در نزدیکی موتور خودرو قرار دارد. دمای موتور خودرو که بیش از 90 درجه سانتیگراد باشد به سمت باتری ماشین حرکت می کند و آن را بالا و بیش از 60 درجه سانتیگراد می کند.

چگونه طول عمر باتری ماشین را افزایش دهیم 

محل قرارگیری باتری در خودرو

بیشتر بخوانید:   مشکلات رادیاتور خودرو و علائم آن

معمول این است که باتری ماشین زیر کاپوت قرار می گیرد، اما این مکان بسته به منطقه ای که ماشین شما در آن قرار دارد، به طور دائم آن را در معرض دمای بالا یا دمای بسیار پایین قرار می دهد.

بنابراین اکثر خودروها در حال حاضر باتری خودرو را در صندوق عقب خود قرار می دهند تا تا حد امکان از تعامل با گرما یا تعامل با سرما دور شود.

بنابراین اگر قصد خرید خودروی جدید را دارید می توانید به چنین موضوعی توجه کنید تا باتری در پشت آن قرار گیرد.

افزایش طول عمر باتری ماشین با عایق حرارتی

افزایش عمر باتری ماشین با عایق حرارتی

افزایش عمر باتری ماشین با عایق حرارتی

این موثرترین راه برای افزایش طول عمر باتری ماشین است که استفاده از عایق باتری است که برای محافظت از آن در برابر دمای بالا روی قسمت های خارجی آن نصب می شود و سپس باتری در بالاترین حد خود کار می کند. در اینجا مراحل استفاده آمده است:

  • در ابتدا یک عایق حرارتی برای باتری بخرید، این عایق در بسیاری از فروشگاه های لوازم جانبی خودرو موجود است و بسته به سایز باتری در اندازه های مختلف موجود است.
  • پیچ باتری را باز کرده و از ماشین خارج کنید، در حالی که آن را از هر طرف به خوبی تمیز کنید.
  • می توانید با گرفتن ابعاد باتری و تنظیم آنها بر روی این عایق شروع کنید و با استفاده از قیچی یا قطر آن را برش دهید.
  • لایه بیرونی این عایق را بردارید و زیر آن یک لایه چسب پیدا کنید و از هر طرف آن را روی باتری قرار دهید.
  • پس از اتمام نصب عایق حرارتی، پوششی به همراه دارد که از هر طرف دور باتری قرار می‌دهید تا فقط دو خروجی آن خالی بماند.
  • حالا دوباره باتری را در جای خود زیر کاپوت نصب کنید و سیم های برق را وصل کنید.
افزایش عمر باتری ماشین با عایق حرارتی

افزایش عمر باتری ماشین با عایق حرارتی

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک
بیشتر بخوانید:   قیمت ام وی ام شاسی بلند 1402

ویژگی های عایق حرارتی باتری

  1. قیمت ارزان آن: در هر کشوری که باشید، عایق حرارتی باتری ماشین با قیمت ارزانی عرضه می شود، این قیمت، حتی اگر ارزان نباشد، مطمئناً مقرون به صرفه تر از تعویض باتری در مدت زمانی کمتر از طول عمر آن خواهد بود.
  2. سبک بودن: در حال حاضر بسیاری از شرکت های خودروسازی به منظور کاهش وزن، قطعات داخلی خودروهای خود را کاهش می دهند که باعث افزایش شتاب خودرو می شود و به همین دلیل هرگونه بار اضافی روی خودرو، شتاب را بدتر می کند. عایق حرارتی از نظر وزن بسیار سبک است و هیچ ارزش اضافی برای خودرو ایجاد نمی کند.
  3. سهولت نصب: برای نصب عایق حرارتی نیازی به مراجعه به مراکز نگهداری ندارید تا بتوانید طول عمر باتری را افزایش دهید، بلکه خودتان می توانید این کار را انجام دهید که به معنای صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین صرفه جویی در هزینه است.
  4. دما را کاهش دهید: بر اساس تجربیات متخصصان دنیای خودرو، وجود عایق حرارتی در اطراف باتری منجر به کاهش دمای باتری تا حدود 20 درجه سانتیگراد می شود.
  5. فرم مناسب:
  6. وجود عایق حرارتی در اطراف باتری، شکل و طرح باتری را غیرعادی یا متفاوت از بقیه اجزای خودرو نمی کند و ظاهر باتری را بهتر می کند.
  7. سهولت در جداسازی و نصب:

در صورتی که عایق حرارتی را اشتباه روی باتری نصب کردید، می توانید دوباره آن را جدا کرده و دوباره نصب کنید، اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است چسب تا حدودی ضعیف شود.

اکنون پس از اتمام نصب عایق حرارتی روی باتری و استفاده مجدد از آن می توانید دمای موتور را اندازه گیری کنید سپس دمای باتری را اندازه گیری کنید و متوجه می شوید که تقریباً 20 درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:   چگونه نشتی سانروف خودرو را رفع کنیم؟

سخن پایانی

روش ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش طول عمر باتری از آنها استفاده کنید، اما از طرف دیگر استفاده از عایق حرارتی بهترین راه برای این کار است.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 150

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *