بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی
ماشین ها, مجله ماشین

بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

چه زمانی تسمه تایم خودروهای چینی را تعویض کنیم؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم انواع خودرو کی است؟ این ها سوالاتی است که حتما ذهن شما را مشغول کرده است. تسمه تایم یکی از قطعات و لوازم یدکی حیاتی برای خودرو است. برای رسیدن به پاسخ سوالات خود با ما تا انتهای این مطلب از مجله ماشین آساک چین یدک همراه باشید.

نقش تسمه تایم در خودرو

زمان بندی همه چیز است. برای موسیقی، آشپزی، قرار ملاقات – حتی موتور خودرو! موتور خودروی شما برای هماهنگ ماندن به تسمه تایم متکی است. تسمه تایم اطمینان حاصل می کند که همه چیز در موتور به خوبی کار می کند و شما را در جاده ایمن نگه می دارد.

تعویض تسمه تایم یکی از موارد مهم نگهداری از خودرو است! بنابراین، اگر صاحب خودرو هستید، باید بدانید که تسمه تایم چگونه کار می کند و زمان تعویض تسمه تایم کی است؟ در ادامه درمورد بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودرو چینی بحث خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

تعمیر گیربکس آریزو 5 – گیربکس چری آریزو

تسمه تایم چیست؟

وقتی صحبت از تسمه تایم می‌شود، منظور ما تسمه‌های مارپیچی یا جانبی که ژنراتور، فرمان برق، تهویه مطبوع و موارد مشابه شما را راه‌اندازی می‌کنند، نیست، بلکه تسمه تایمی است که میل بادامک را به حرکت در می‌آورد. تسمه یا زنجیر تایم از اجزای روی موتور است که میل لنگ را به میل بادامک متصل می کند و باز و بسته شدن سوپاپ ها را کنترل می کند. گاهی اوقات تسمه تایم پمپ آب و/یا پمپ روغن را نیز به حرکت در می آورد. در واقع تسمه تایم بخش بسیار مهمی از موتور شما است. این قطعه در زمان های مشخصی باید تعویض شود. در ادامه درمورد زمان تعویض تسمه تایم خودرو چینی خواهید خواند. با آساک چین یدک همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

طبق خودرو چیست و چه وظیفه ای دارد؟

برخی از نشانه های تعویض

در این بخش به نشانه های اصلی در خودرو که نشان می دهد وقت تعویض تسمه تایم فرا رسیده است، اشاره میکنیم. فرقی نمیکند خودرو شما چینی باشد یا از دیگر خودرو ها باشد در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید اقدام به تعویض تسمه تایم خودرو خود کنید.

  • اگر تسمه تایم شما شکسته باشد، موتور شما نمی تواند بچرخد. اگرچه ممکن است هنگام چرخاندن کلید، صدای درگیر شدن موتور استارت را بشنوید.
  • موتور شما خراب می شود اگر تسمه شما ساییده شده باشد، ممکن است بلغزد و باعث شود سیلندرهای موتور بدون هماهنگی باز یا بسته شوند. صدای کوبیدن را از موتور خواهید شنید و احتمالاً یک حرکت تند و ناگهانی را احساس خواهید کرد.
  • به عنوان بخشی از یک سرویس معمولی، معمولاً می توان یک بررسی بصری برای هرگونه نشت روغن یا آلودگی تسمه انجام داد – این می تواند به خرابی زودهنگام تسمه کمک کند.
زمان تعویض تسمه تایم

کی تسمه تایم عوض کنیم؟

زمان تعویض تسمه تایم خودروهای چینی

در دفترچه راهنمای سازنده خودرو، وقت تعویض تسمه تایم خودرو چینی پس از پیموده شدن مسافتی مشخص ذکر شده است، که توجه به آن واجب است. تفاوت عمده ای بین زنجیر تایم و تسمه تایم وجود دارد. اگر وسیله نقلیه دارای زنجیر تایم باشد، هیچ مسافت پیموده ای برای تعویض آن به عنوان یک روش تعمیر و نگهداری معمولی وجود ندارد. اما اگر خودرو دارای تسمه تایم باشد، فاصله زمانی بسیار مشخصی برای تعویض آن وجود دارد. تعویض تسمه تایم معمولاً هر 60000 تا بیش از 100000 مایل بسته به سازنده خودرو توصیه می شود. برنامه های تعمیر و نگهداری ChiltonDIY یا دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید تا فاصله زمانی سرویس توصیه شده برای وسیله نقلیه خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره آینه بغل خودرو

چرا تعویض منظم تسمه تایم اهمیت دارد؟

اگر تسمه تایم در صورت توصیه شده تعویض نشود، ممکن است بشکند. در مورد موتورهای تداخلی که با تلرانس های بسیار نزدیک ساخته می شوند، شکستگی تسمه تایم باعث برخورد سوپاپ ها به پیستون ها و در نتیجه آسیب جدی به موتور داخلی می شود. حتی اگر موتور تداخلی نداشته باشید، شکستگی تسمه تایم می‌تواند شما را سرگردان کند و باعث سردردهای شدید و آسیب‌های گران قیمت موتور شود.

بیشتر بخوانید:   لیست 10 سیستم امنیتی خودرو برای جلوگیری از سرقت

تعویض تسمه تایم

بیشتر بخوانید:

فروش لوازم یدکی چری – کلیه قطعات یدکی خودروهای چینی

بهترین مرکز خرید لوازم یدکی خودرو چینی

برای خرید لوازم یدکی خودرو چینی حتما سعی کنید به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایید تا بتوانید با خیالی راحت و آسوده این محصولات را تهیه کنید. مجموعه آساک چین یدک با سال ها تجربه در زمینه عرضه انواع لوازم یدکی خودروهای چینی در خدمت شماست تا این محصولات را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت به دستتان برساند. شما می توانید خرید لوازم یدکی ماشین را به سادگی انجام داده و این محصولات را در سراسر ایران تحویل بگیرید. همچنین مجموعه آساک چین یدک تضمین بازگشت کالا را به مشتریان خود ارائه می دهد. از طرفی، امکان پرداخت درب منزل برای شما فراهم شده است تا بتوانید با خیالی آسوده محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.
کافیست با ما در آساک چین یدک تماس بگیرید و لوازم یدکی خودرو چینی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

آدرس : خ امیر کبیر (چراغ برق ) پاساژ سپهر طبقه دوم واحد f204

پست الکترونیک :

info@asakchinyadak.com

تلفن تماس:

021-34775

09122908213

واتساپ:

09911004749

ساعات پاسخ گویی:

ساعت پاسخگویی شنبه تا چهار شنبه

۹ الی ۱۹ پنج شنبه ۹ الی ۱۴

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل خرید لوازم یدکی ام وی ام

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 116

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *