یاتاقان زدن در ماشین به چه معناست
ماشین ها, مجله ماشین

یاتاقان زدن در ماشین به چه معناست؟

یاتاقان زدن در ماشین چیست و چرا مهم است؟

اکثر رانندگان، هنگامی که مکانیک خود به آنها می گویند که یاتاقان چرخ آنها نیاز به تعویض دارد، ایده ای ندارند که یاتاقان زدن در ماشین به چه معناست . در حالی که این قطعات یدکی ممکن است مرموز باشند، ولی برای داشتن خودروی روان ضروری است. در مجله ماشین آساک چین یدک ما به شما کمک می‌کنیم که اطلاعات کافی درمورد یاتاقان زدن خودرو کسب کنید.

یاتاقان خودرو چیست؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که یاتاقان چیست؟ یاتاقان چرخ دایره ای از یاتاقان های توپ است که در حلقه ای به نام “مسابقه” محکم شده اند. این طراحی ساده و در عین حال مبتکرانه به چرخ های شما کمک می کند تا با حداقل اصطکاک بچرخند. یاتاقان ها در اتومبیل ها، کامیون ها و هواپیماها یافت می شوند. در خودروها، یاتاقان خودرو در انتهای محورها می چرخد ​​و به خوبی در توپی چرخ قرار می گیرد. توپی نوعی جزء فنجانی شکل است که در مرکز هر چرخ یافت می شود. روی توپی پیچ و مهره هایی قرار دارد که برای نگه داشتن چرخ در جای خود استفاده می شود.

یاتاقان زدن در ماشین

یاتاقان زدن در ماشین

خواندن این مطلب نیز پیشنهاد میشود:

مشکلات رادیاتور خودرو و علائم آن

صدای یاتاقان آسیب دیده چگونه است؟

تشخیص اینکه یاتاقان چرخ به هنگام یاتاقان زدن در ماشین شما چه صدایی تولید می کند آسان نیست زیرا شما در آن زمان رانندگی خواهید کرد. با این حال،  صدای بلبرینگ ماشین آسیب دیده کم کم شروع می شود و به تدریج بلندتر می شود. آن را با صدای چرخاندن عرشه کارت به بلندگوی دوچرخه مقایسه کرده اند.

بیشتر بخوانید:   دلایل جوش آوردن خودرو و بالا رفتن آمپر آب ماشین

چگونه تشخیص دهیم که یاتاقان چرخ بد است؟

برای تشخیص اینکه یاتاقان ماشین آسیب دیده در سمت چپ یا راست است، سعی کنید ماشین خود را به طور پیوسته در جاده با سرعت 40 مایل بر ساعت در حالی که (به آرامی) از این طرف به سمت دیگر می چرخید رانندگی کنید. اگر هنگام چرخش به چپ صدای نگران کننده ای شنیده شود، مشکل یاتاقان احتمالاً در سمت چپ است – و بالعکس.

توجه داشته باشید که لاستیک‌های آسیب‌دیده می‌توانند صدایی شبیه به بلبرینگ چرخ آسیب‌دیده ایجاد کنند – به‌خصوص اگر در قسمت‌هایی فرسوده شده باشند. حتما لاستیک های خود را چک کنید.

یاتاقان زدن در ماشین

یاتاقان زدن در خودرو

حتما بخوانید:

آموزش کامل بستن زنجیر چرخ خودرو + معرفی انواع زنجیر چرخ

چرا یاتاقان خراب می شود

یاتاقان های چرخ به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که برای مدت طولانی دوام بیاورند. با این حال، یاتاقان هایی که روغن کاری ضعیفی دارند می توانند بسیار داغ شوند – که می تواند آسیب های جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر مهر و موم بلبرینگ چرخ آسیب ببیند، آب و سایر مواد زائد می توانند وارد قطعه شوند و از کار بیفتند – همانطور که با صدای کوبیدن و غرش نشان می دهد.

اگر صدای نگران کننده ای از یاتاقان خودروی خود شنیدید چه باید کرد؟

اولا نترسید یاتاقان‌ چرخ خودرو تا مدتی پس از شنیدن صدا هنوز کار می‌کنند. اما با این گفته، باید به سرعت به این موضوع رسیدگی کنید، زیرا احتمال قفل شدن یاتاقان خودرو وجود دارد – چیزی که نمی خواهید در حین رانندگی اتفاق بیفتد. اگر بلبرینگ چرخ ماشین شما قفل شود، نمی توانید ماشین خود را حرکت دهید و احتمالاً باید برای بازیابی خرابی تماس بگیرید.

10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی
Read More
مجله ماشین

10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی

چگونه با بهترین قیمت و کیفیت خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی انجام دهیم؟...

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *