لنت ترمز چیست- راهنمای انتخاب بهترین لنت
ماشین ها, مجله ماشین

لنت ترمز چیست؟ راهنمای انتخاب بهترین لنت

حتما تا به حال نام “لنت ترمز” به گوش شما نیز خورده است. یکی از لوازم یدکی های مهم و اساسی هر خودرو. ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که کاربرد این محصول چیست و چگونه می توان یک لنت ترمز با کیفیت را خریداری کرد؟ در این مطلب با شما هستیم تا به این سوالات پاسخ دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب از مجله ماشین آساک چین یدک ما را همراهی نمایید.

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز چیست؟

یکی از قطعات یدکی مهم خودرو لنت ترمز است. لنت ترمز یکی از لوازم مصرفی ماشین است که نقشی بسیار مهم و حیاتی در عملکرد صحیح ترمز دارد. از این رو همواره باید به نکات مهم در تهیه لنت های ترمز با کیفیت توجه کنیم تا بتوانیم بهترین محصول را تهیه نماییم. لنت ترمز این وظیفه را بر عهده دارد که با ایجاد نیروی اصطکاک، قدرت لازم برای کاهش سرعت چرخش چرخ دنده های تحت فرمان موتور را کاهش دهد. امروزه لنت ها در انواع سرامیکی، کاسه ای و دیسکی عرضه می شوند. مهمترین نکاتی که در رابطه با انتخاب و خرید و یا تعویض لنت های ترمز وجود دارد را در این بخش برایتان بازگو می کنیم. در نظر گرفتن نکات گفته شده در این مطلب، به شما کمک می کند تا در هنگام انتخاب لنت ترمز به دستی عمل کرده و بهترین محصول را خریداری نمایید.

1- هرگز لنت ترمز ارزان قیمت را جایگزین لنت های فابریک نکنید.

با توجه به افزایش قیمت این محصولات، بسیاری از افراد فکر می کنند که با جایگزین کردن لنت ترمز ارزان قیمت با لنت های فابریک خودرو در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند. بله! ممکن است در نگاه اول اینگونه به نظر برسد اما مطمئن باشید این کار در بلند مدت آسیب هایی جدی را متوجه اتومبیل شما خواهد کرد. بنابراین انجام این کار در نهایت کاملا به ضرر شما تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:   معرفی خودرو سانگ یانگ کوراندو توربو 2023+ فیلم

2- لنت ترمز را از مراکز خرید معتبر تهیه نمایید.

برای این کار می توانید به نمایندگی اتومبیل خود مراجعه نمایید و یا اینکه به یک فروشگاه قطعات خودرو معتبر بروید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که محصولی با کیفیت و مرغوب را خریداری کرده اید. اما لنت های ترمز تقلبی با خودروی شما چه می کنند؟

  • لنت های ترمز تقلبی در هنگام گرم شدن، چسبندگی خود را به طور کامل از دست می دهند که این موضوع سبب کاهش عملکرد ترمز شما می شود. در حالی که لنت های فابریک و با کیفیت در زمان گرم شدن بهترین چسبندگی را دارند.
  • کیفیت پایین لنت های ارزان قیمت سبب خوردگی دیسک ترمز می شود که تعمیر آن هزینه ای چند برابر خرید لنت ترمز نو را برایتان به همراه خواهد داشت.
خرید لنت ترمز

خرید لنت ترمز

3- لنت های ترمز را به موقع بررسی کنید!

همواره سعی کنید که بررسی لنت ترمز را پیش از تمام شدن آن ها انجام دهید تا بتوانید این قطعه ها را به موقع تعویض کنید. مدت زمان بین تعویض لنت ها کاملا وابسته به میزان کارکرد ماشین و نوع رانندگی شما است.

4- لنت های دو طرف دیسک را چک کنید.

در هنگام بررسی لنت ها برای تعویض حتما سعی کنید لنت های هر دو طرف دیسک را بررسی نمایید. زیرا ممکن است در بسیاری از مواقع لنت موجود در یک سمت دیسک نسبت به دیگری زودتر خورده شود و اگر این موضوع از چشم شما دور بماند، تمام شدن لنت دوم می تواند به دیسک آسیب جدی وارد کند. نشانه تمام شدن لنت های عقب این است که ترمز دستی بالا آمده و قفل می کند. نشانه تمام شدن لنت های جلو نیز این است که روغن موتور بدون وجود هیچ گونه نشتی، کاهش میابد.

بهترین مرکز خرید اینترنتی لنت ترمز و لوازم یدکی خودرو چینی

برای خرید لنت ترمز و لوازم یدکی خودرو چینی حتما سعی کنید به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایید تا بتوانید با خیالی راحت و آسوده این محصولات را تهیه کنید. مجموعه آساک چین یدک با سال ها تجربه در زمینه عرضه انواع لوازم یدکی خودروهای چینی در خدمت شماست تا این محصولات را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت به دستتان برساند. شما می توانید خرید لوازم یدکی ماشین را به سادگی انجام داده و این محصولات را در سراسر ایران تحویل بگیرید. همچنین مجموعه آساک چین یدک تضمین بازگشت کالا را به مشتریان خود ارائه می دهد. از طرفی، امکان پرداخت درب منزل برای شما فراهم شده است تا بتوانید با خیالی آسوده محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.
کافیست با ما در آساک چین یدک تماس بگیرید و لوازم یدکی خودرو چینی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید:   آشنایی با قطعات یدکی آریزو 5

آدرس : خ امیر کبیر (چراغ برق ) پاساژ سپهر طبقه دوم واحد f204

پست الکترونیک :

info@asakchinyadak.com

تلفن تماس:

021-34775

09122908213

واتساپ:

09911004749

ساعات پاسخ گویی:

ساعت پاسخگویی شنبه تا چهار شنبه

۹ الی ۱۹ پنج شنبه ۹ الی ۱۴

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 132

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *