پلوس خودرو چیست
آریزو, ام وی ام, ماشین ها, مجله ماشین

پلوس خودرو چیست + راهنمای خرید پلوس و قیمت

یکی از قطعات جلوبندی ماشین و لوازم یدکی خودرو  پلوس است و کار آن انتقال دادن نیرو به چرخ های خودرو است. وظیفه پلوس خودرو این است که نیرویی که به وسیله موتور تولید می شود را به جعبه دنده یا گیربکس انتقال دهد. در مرحله بعدی این نیرو به وسیله میل گاردان به دیفرانسیل منتقل می شود. به طور کلی می توان گفت پلوس نقش مهمی در پیشرانه خودرو دارد و در صورتی که خراب شود، مشکلاتی برای خودرو ایجاد می کند.

با ما تا انتهای این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک نماینده معتبر فروش لوازم یدکی خودروهای چینی همراه باشید.

پلوس خودرو لوازم یدکی خودرو چینی

پلوس خودرو

بیشتر بخوانید:

کاربرد گلگیر خودرو چیست ؟ | تفاوت گلگیر و شلگیر خودرو

کاربرد پلوس خودرو

پلوس خودرو را می توان یکی از قسمت های دیفرانسیل محسوب کرد. دیفرانسیل یکی از بخش های مهم سیستم انتقال قدرت خودرو است و نیرویی که توسط موتور تولید می شود، بعد از گذشتن از مسیر کلاچ، گیر بکس و میل گاردان به سمت دیفرانسیل می رود. در مرحله بعدی، قدرت از طریق دیفرانسیل به چرخ های متحرک خودرو انتقال داده می شود.

پلوس در حقیقت، انتقال دهنده اصلی نیروی محرکه به چرخ های خودرو است و از یک سمت به دیفرانسیل و از سمت دیگر به چرخ های متحرک خودرو وصل است. پلوس ماشین با توجه به نوع دیفرانسیل، به روی چرخ های عقب، جلو یا دو ردیف چرخ های خودرو قرار گرفته است.

اجزای تشکیل دهنده پلوس

پلوس قطعه ای در خودرو با اجزای کوچک است که علاوه بر اتصال دیفرانسیل به چرخ های خودرو، کار انتقال قدرت به آنها را هم انجام می دهد. اجزای پلوس باید به گونه ای کار کنند که با کمترین هدر رفت انرژی، نیروی چرخشی دریافتی از دیفرانسیل را به چرخ ها انتقال دهند. اجزای پلوس خودرو عبارتند از :

  • سرپلوس: این قطعه پلوس را به چرخ ها وصل می کند و نقش مهمی در انتقال نیرو و سیستم تعلیق خودرو دارد. در حقیقت سرپلوس، قسمت متحرک انتهای پلوس و محل اتصال آن به چرخ ها است و کاربرد آن چرخش پیچشی پلوس است.
  • گردگیر: گردگیر که یکی دیگر از اجزای پلوس ماشین است، مانع از وارد شدن گرد و خاک به پلوس می شود. با توجه به این که احتمال نفوذ گرد و خاک به پلوس خودرو زیاد است، و گرد و خاک در عملکرد پلوس تاثیری منفی دارد، این قطعه نقش مهمی برای خودرو دارد. گردگیر از بخش های مهم پلوس مانند مشعلی، سرپلوس و سه شاخه که روغن کاری می شوند، محافظت می کند.
  • مشعلی: سه شاخه داخلی پلوس در مشعلی قرار دارد و آن را به گیربکس و دیفرانسیل وصل می کند.
  • سه شاخ: این قطعه به حرکت طولی و چرخشی پلوس کمک می کند. در صورتی که این قطعه خراب باشد، موجب لرزش در خودروی در حال حرکت می شود.
  • میل پلوس: میل پلوس از اجزای مهم پلوس خودرو است که در دو طرف پلوس قرار گرفته است و موجب انعطاف پلوس می شود.
سر پلوس خودرو

سر پلوس خودرو

سئوالات متداول در مورد پلوس خودرو

  1. مهم ترین دلیل خراب شدن پلوس چیست؟
بیشتر بخوانید:   راهنمای کامل خرید لوازم یدکی ام وی ام

پاره شدن گردگیرهای پلوس خودرو، مهم ترین دلیل خرابی آن است.

  1. یکی از نشانه های خرابی پلوس چیست؟

در صورتی که هنگام دور زدن از چرخ ها صدای تق تق شنیده شود، نشان دهنده خراب بودن آن است.

جمع بندی

یکی از عواملی که موجب خراب شدن پلوس خودرو می شود، استفاده نادرست از دنده در هنگام رانندگی است. همچنین استفاده غلط از ترمز یا ترمز دستی هم موجب آسیب دیدن این قطعه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با پلوس و آشنایی بیشتر با این قطعه، می توانید از کارشناسان با تجربه ما در آساک یدک چین کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

خرید قطعات یدکی خودرو چینی در آساک با ضمانت اصالت
Read More
ماشین ها, مجله ماشین

خرید قطعات یدکی خودرو چینی در آساک با ضمانت اصالت

بیشتر بخوانید:   راهنمای بکسل کردن ماشین + 10 نکته مهم بکسل کردن خودرو
آساک چین یدک با اطمینان صد درصدی به شما اعلام می‌کند که بهترین مرکز...

بیشتر بخوانید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 120

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *