همه چیز درباره کمپرسور کولر خودرو چینی
ماشین ها, مجله ماشین

همه چیز درباره کمپرسور کولر خودروهای چینی

درباره کمپرسور کولر خودرو چینی: سیستم های خنک کننده خودرو شامل اجزای مختلفی هستند که کمپرسور یکی از مهمترین این اجزا است. کمپرسور کولر در حقیقت نوعی پمپ است که به عنوان قلب مجموعه شناخته می شود. مهم ترین وظیفه کمپرسور کولر خودروهای چینی، به گردش درآوردن گاز مبرد است.  گاز مبرد در داخل سیستم کولر خودرو است و این گاز به خاطر دمای پایینش، هنگامی که در دمای محیط قرار می گیرد، تبخیر می شود و موجب خنک شدن فضا می شود. با ما تا انتهای این مطلب مجله ماشین همراه باشید.

کمپرسور کولر خودرو چینی

کمپرسور کولر خودرو چینی

نحوه عملکرد کمپرسور کولر خودروهای چینی

به طور کلی می توان گفت، کمپرسور متراکم کننده از انواع دستگاه های مکانیکی است که متشکل از یک یا چند سیلندر و پیستون است. این دستگاه که در موتور خودرو قرار دارد، هوا را از طریق سوپاپ می گیرد و به داخل سیلندر می فرستد. در مرحله بعدی، سرما از طریق لوله ها به اوپراتور می رسد و از راه فن به کابین خودرو وارد می شود. کمپرسور کولر خودروهای چینی موجب می شود گاز خنک کننده از اوپراتور به کندانسور بیاید و بعد از طی کردن این مسیر دوباره به اوپراتور برگردد.

در صورتی که فشار گاز کولر خودرو چینی کم باشد، مقدار سرمای کولر تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. زمانی که به جای باد سرد، باد گرم وارد ماشین شد، باید گاز کولر را مجدداً شارژ کرد.  یکی از نکات مهم در مورد کمپرسور کولر خودروهای چینی این است که چون این کمپرسورها مدام روشن و خاموش می شوند، فشار زیادی به آنها وارد می شود. در حقیقت دلیل اصلی اختلالات کولر خودرو، کاهش یافتن گار کولر است. در ادامه دلایل اختلال گاز کولر را نام می بریم.

  • خرابی فن
  • کثیف بوئن رادیاتور
  • شل شدن تسمه کولر
  • ایراد رادیات و ترموستات

بیشتر بخوانید:

بهترین روش شستن ماشین بدون کارواش

بیشتر بخوانید:   راهنمای خرید قطعات یدکی تیگو ۸ پرو

روش های بررسی فشار گاز کولر و تشخیص نشتی

روش های مختلفی برای تشخیص فشار گاز کولر خودرو چینی وجود دارد. با استفاده از این روش ها می توان نشتی گاز کولر را که مهم ترین دلیل کاهش گاز خودرو است را تشخیص داد.

  • به کار بردن شناساگر الکترونیکی
  • به کار بردن نیتروژن
  • به کار بردن لامپ فرابنفش

با شارژ کردن به موقع گاز کولر، کمپرسور کولر خودروهای چینی، قدرت بیشتری پیدا می کند و در نتیجه توانایی آن در خنک کردن ماشین افزایش پیدا می کند.

تنظیم گاز کولر خودرو

تنظیم گاز کولر خودرو

بیشتر بخوانید:

دلایل لرزش موتور خودرو چیست؟

سئوالات متداول در مورد کمپرسور کولر و نشتی گاز

  1. یکی از دلایل نشتی گاز کولر چیست؟

نفوذ رطوبت به درون کولر، یکی از دلایل نشتی گازکولر است. هنگامی که یکی از قطعات کولر خراب شود، رطوبت از طریق آن قطعه وارد کولر می شود.

  1. خرابی کولر خودرو چه علائمی دارد؟

یکی از مهم ترین علائم خراب بودن کولر خودرو های چینی، کار نکردن کمپرسور کولر خودروهای چینی است.

بیشتر بخوانید:

علت لرزش فرمان هنگام ترمز چیست؟

جمع بندی | کمپرسور کولر خودروهای چینی

چک کردن فشار گاز کولر خودروهای چینی اهمین زیادی دارد. در صورتی که فشار گاز خنک کننده به اندازه باشد، تبخیر و تقطیر مایع و گاز در دمای مناسب انجام می شود. اگر هنگام روشن شدن کمپرسور کولر، صدای بندی از آن خارج شد، نشانه خراب بودن کلاچ کولر است. کلاچ کولر یکی از بخش های مهم کمپرسور کولر است و موجب به حرکت درآمدن تسمه کولر می شود.

بیشتر بخوانید:   هر آنچه باید در مورد ترموستات خودرو بدانید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کمپرسور کولر خورو و خرید آن، می توانید با کارشناسان ما در آساک چین یدک تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *