علت ظاهر شدن چراغ ایربگ در خودرو و نحوه خاموش کردن آن
ماشین ها, مجله ماشین

علت ظاهر شدن چراغ ایربگ در خودرو و نحوه خاموش کردن آن

ظاهر شدن چراغ ایربگ در داشبورد خودرو باعث نگرانی راننده و سرنشینان شده است.معلوم است که ایربگ جزئی از سیستم ایمنی و ایمنی در خودروها است و هدف اولیه آنها محافظت از همه افراد داخل خودرو در هنگام برخورد است.

شرکت های خودروسازی روی توسعه ایربگ ها کار کرده اند تا اثربخشی بیشتری داشته باشند و برای شما، دلیل ناشناخته ظاهر شدن لامپ ایربگ باعث می شود راننده فکر کند که کیسه های هوا در شرف باز شدن و خارج شدن از جای خود هستند، یا ممکن است معیوب است و کار نمی کند، بنابراین بخشی از ایمنی خودرو خود را از دست داده اید.

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

از سوی دیگر، برخی از رانندگان تا زمانی که خودرو در حال حرکت است و می‌توانید با آن رانندگی کنید، توجه کافی به لامپ کیسه هوا نخواهند داشت، اما در مواقع تصادف، کاش این موضوع را زودتر بررسی می‌کردید.

چراغ ایربگ

چراغ ایربگ

طراحی لامپ کیسه هوا و چراغ ایربگ در خودرو چگونه است؟ 

لامپ کیسه هوا و چراغ ایربگ در داشبورد جلو دارای سه شکل است که نوع اول رایج ترین است که در آن به نظر می رسد فردی روی صندلی نشسته و توپی در صورتش دارد که نشان دهنده وجود کیسه هوا در جلوی خودرو است. این طرح در خودروهای مختلفی یافت می شود که رایج ترین آن ها می باشد.

در مورد طرح دوم، ظاهر کلمه ایربگ در زبان انگلیسی به رنگ قرمز است که AIR BAG است و طرح سوم که حروف SRS است که بخشی از وسایل ایمنی و امنیت در خودرو است. سه علامت نشان دهنده نقص یا مشکل در کیسه هوا است که ممکن است به همین دلیل باز نشود.

بیشتر بخوانید:   آموزش کامل بستن زنجیر چرخ خودرو + معرفی انواع زنجیر چرخ

دلیل ظاهر شدن لامپ ایربگ در خودرو 5 مورد پشت آن است 

تمام شدن باتری برق 

شایع ترین دلیل ظاهر شدن چراغ ایربگ را می توان این بود که باتری یدکی ایربگ ها تمام شده و در نتیجه دیگر قابل استفاده نیست. باتری یدکی کیسه هوا شارژ خود را از باتری خودرو می گیرد و بنابراین در صورت بروز مشکل در باتری خودرو، خواه خالی شده باشد یا دیگر قابل استفاده نیست. چراغ کیسه هوا در داشبورد خودرو ظاهر می شود. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید یکی از دو کار را انجام دهید اول اینکه باتری اصلی خودرو را در صورتی که دیگر قابل استفاده نیست تعویض کنید.

روش دوم شارژ مجدد باتری اصلی خودرو است و سپس باتری کیسه هوا پر می شود و در نتیجه لامپ کیسه هوا از درام جلو خارج می شود.

مشکل سنسور کیسه هوا | چراغ ایربگ 

کامپیوتر اصلی خودرو که ECM نام دارد و در اینجا منظور کامپیوتر سفر یا صفحه نمایش نیست، بلکه کامپیوتری است که تقریبا همه چیز را در خودرو تعیین می کند. این کامپیوتر باید خوانش های مداوم را دریافت کند تا بتواند به طور مداوم نتایج را نیز تولید کند و باید حسگرهایی در خودرو وجود داشته باشد که این خوانش ها را برای آن فراهم کند.

وجود سنسور برای ایربگ ها طبیعی است که سیگنال ها را به کامپیوتر ماشین می فرستد، اگر این سنسور مشکلی داشته باشد سیگنال به کامپیوتر ماشین نمی رسد. بدین ترتیب این کامپیوتر موضوع را به وجود مشکل در درام خودرو جلو منتقل می کند.

بیشتر بخوانید:   بررسی مهمترین لوازم یدکی چری

مشکل فنر ساعت | چراغ ایربگ 

فنر ساعتی مداری است که شامل مجموعه ای از سیم های برق است که مشابه کابل موجود در کامپیوتر است و یا امکان اتصال برق را برای شما فراهم می کند. در قسمت ایربگ ها نیز این دستگاه پایداری بین کیسه هوای صندلی راننده و اتصال سیم های برق را تضمین می کند.

این دستگاه ممکن است مشکل داشته باشد یا نیاز به تعمیر داشته باشد و یا دچار خوردگی نیز شده باشد. برای اینکه بتوانید این مشکل را بررسی کنید باید از کامپیوتر برای خواندن مشکل در ماشین استفاده کنید و سپس این مدار تعمیر می شود.

انجام این کار در تعمیر فنر ساعت به راننده خودرو توصیه نمی شود، اما ترجیح آن است که در این امر متخصص باشد.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

مشکل واحد کنترل کیسه هوا 

تمام مشکلات قبلی حول ابزارهای اطراف کیسه هوا متمرکز بود، اما ممکن است واحد کنترل ایربگ مشکل داشته باشد. این دستگاه در بسیاری از وسایل نقلیه زیر صندلی راننده و سرنشین جلو قرار می گیرد. این دستگاه در اثر رطوبت یا دسترسی آب به آن در معرض خوردگی قرار می گیرد و باید از واحد کنترل مراقبت و تعمیر شود تا این فلاش روی صفحه از بین برود.

خودرو دچار سانحه رانندگی شد 

چراغ ایربگاگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید و در داشبورد خودرو یک لامپ کیسه هوای کارکرده پیدا کردید، ممکن است این خودرو در معرض حادثه رانندگی قرار گرفته باشد که منجر به ترک بالش ها از محل عادی خود شده است.

بیشتر بخوانید:   معرفی فونیکس آریزو 6 و آریزو 6 پرو

در این صورت، روند تعمیراتی که پس از این اتفاق رخ داد، به اندازه لازم کافی نبود و موضوع همچنان نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم؟ 

در ابتدا باید یک معاینه جامع از خودرو انجام دهید تا دلیل ظاهر شدن لامپ ایربگ را پیدا کنید، اگر مشکل از باتری است، باید شارژ شود و اگر دلیل آن در سنسور است، تعمیر یا تعویض می شود و اگر مشکل در واحد کنترل زیر صندلی باشد باید تعمیر شود.

و اگر مشکل در هر بهار است باید رفع شود اما اگر قبلاً خودرو دچار سانحه رانندگی شده و ایربگ ها باز شده است همه این موارد باید اصلاح شود. در پایان اگر تمام این مشکلات را در خودرو تعمیر و نگهداری کرده اید و دلیل ظاهر شدن لامپ ایربگ را می دانستید و بدون برنامه ریزی خودرو مشکل حل شد، این لامپ همچنان چشمک می زند.

به عنوان مثال، برخی از خودروها چراغ تعمیر و نگهداری بعدی را نشان می دهند، اگر تعمیر و نگهداری لازم را بدون برنامه ریزی مجدد خودرو انجام دهید، این سیگنال همچنان در داشبورد ظاهر می شود.

همین مورد در مورد چراغ ایربگ نیز صدق می کند، بنابراین اگر تعمیر بدون برنامه ریزی مجدد خودرو انجام شود، به این معنی است که همانطور که هست باقی می ماند.

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *