جوش آوردن خودرو و بالا رفتن آمپر آب ماشین
ماشین ها, مجله ماشین

دلایل جوش آوردن خودرو و بالا رفتن آمپر آب ماشین

دلایل جوش آوردن خودرو و بالا رفتن آمپر آب ماشین

جوش آوردن خودرو یکی از معضلاتی است که ممکن است رانندگان با آن مواجه شوند. از این رو اطلاع از دلایل بالا رفتن آمپر آب و رخ دادن این اتفاق، باعث می شود رانندگان بتوانند اقدام مناسب را انجام داده و از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری نمایند. در این مطلب مجله ماشین آساک چین یدک به مهمترین دلایل جوش آوردن ماشین های چری اشاره می کنیم.

جوش آوردن خودرو

جوش آوردن خودرو

1- نشتی آب سیستم خنک کننده

اگر متوجه پایین بودن بی دلیل سطح آب رادیاتور خود شده اید، به احتمال زیاد یک نشتی وجود دارد که هر چه زودتر باید نسبت به پیدا کردن علت آن اقدام نمایید. این موضوع می تواند دلیل جوش آوردن خودرو باشد و رفع آن سبب به حداقل رساندن آسیب های ممکن می شود. بهتر است برای رفع این مشکل در خودرو ام وی ام خود، به یک مکانیک با تجربه مراجعه نمایید.

2- رسوب مواد در شیلنگ های سیستم خنک کننده خودرو

سرویس کردن دوره ای سیستم خنک کننده می تواند سبب جلوگیری از ایجاد گرفتگی در شیلنگ های خودرو شود و از بالا رفتن آمپر آب جلوگیری کند. یکی از راه های پیشگیری از رسوب مواد در این شیلنگ ها، استفاده از آب مقطر برای پر کردن رادیاتور خودرو است.

3- کم بودن روغن موتور از عوامل جوش آوردن خودرو

کم بودن روغن موتور باعث ایجاد خلل در عملکرد موتور و داغ کردن آن می شود. از طرفی همانطور که می دانید علت جوش آوردن خودرو، بالا رفتن دما است. بنابراین می توانید با چک کردن مداوم روغن موتور، از این اتفاق جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:   کاربرد گلگیر خودرو چیست ؟ | تفاوت گلگیر و شلگیر خودرو

4- مشکل در واتر پمپ

واتر پمپ وظیفه پمپ کردن و چرخاندن آب در سیستم خنک کننده خودرو را دارد. بروز اشکالاتی همچون شکستن پروانه یا آسیب دیدن بدنه واتر پمپ سبب جوش آوردن موتور خودرو خواهد شد.

جوش آوردن خودرو

بالا رفتن آمپر آب | جوش آوردن ماشین

5- بروز اشکال در ترموستات از جمله موارد موثر در جوش آوردن خودرو

ترموستات با تنظیم میزان آب ورودی به سیستم خنک کننده دارای نقش حیاتی در تنظیم دمای خودرو می باشد. از این رو اشکال در آن به سرعت سبب بالا رفتن دمای موتور خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، عواملی همچون رانندگی با دنده سنگین یا بار اضافی می توانند منجر به جوش آوردن خودرو شوند که پیشنهاد می شود از این موارد خودداری نمایید.

اقدامات لازم در هنگام جوش آوردن خودرو در سربالایی

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در حین رانندگی، ناگهان متوجه بلند شدن دود از قسمت کاپوت ماشین خود شده باشید. این موضوع به احتمال بسیار زیاد ناشی از جوش آوردن ماشین شماست. بسیاری از افراد در هنگام رخ دادن این اتفاق مضطرب شده و نمی دانند باید چه واکنشی انجام دهند. اما در صورتی که از قبل با این اتفاق و اقدامات لازم برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از آن آشنا باشید می توانید به آسودگی این رخداد را پشت سر بگذارید.

مهمترین اقدامی که در هنگام جوش آوردن خودرو در سربالایی باید انجام شود، نگه داشتن ماشین و تلاش برای خنک کردن موتور است. برای این کار ابتدا سعی کنید ماشین را در یک زمین نسبتا صاف نگه دارید. سپس بدون آنکه خودرو را خاموش کنید، کاپوت را بالا زده و مقداری آب روی رادیاتور بریزید. از ریختن آب روی موتور یا باز کردن درب رادیاتور در این زمان جدا خودداری کنید. تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب درب رادیاتور را به میزان اندکی بچرخانید تا بخار آب از آن خارج شود. در پایان به شما توصیه میکنیم که برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق سعی کنید به صورت مداوم نسبت به سرویس کردن ماشین خود اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

بیشتر بخوانید:   10 علت روشن شدن چراغ روغن خودرو در حالت درجا

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *