شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو 1402
ماشین ها, مجله ماشین

شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو 1402

سامانه یکپارچه خودرو، سامانه ای برای فروش انواع خودرور است که از جانب وزارت صمت راه اندازی شده است. به این ترتیب تمامی خودروسازان داخلی باید به جای پیش فروش خودروهای خود یا فروش فوق العاده، محصولات خود را از طریق سامانه esalecar.ir بفروشند. اگر می خواهید در مورد شرایط خرید انواع خودرو در این سامانه اطلاعات بیشتری داشته باشید، در این مطلب از مجله ماشین آساک چین یدک با ما باشید.

 خرید قطعات و لوازم یدکی چینی خودرو در آساک چین یدک

مراحل ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

متقاضیانی که قصد خرید خودرو از سامانه یکپارچه خرید خودرور را دارند، باید تمام مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهند. با ثبت نام در این سامان افراد می توانند، خودروهای ارائه شده توسط شرکت های مختلف را بخرند. مراحل ثبت نام در این سامانه به این ترتیب است.

خرید از سامانه یکپارچه خودرو

خرید از سامانه یکپارچه خودرو

  • افراد متقاضی برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو ابتدا باید در یکی از بانک های مجار، حساب وکالتی باز کنند.
  • بعد از باز کردن حساب می توانند وارد سامانه شوند و برای خود حساب کاربری بسازند.
  • متقاضیان بعد از ثبت نام در سامانه با توجه به زمان تولید شرکت های خودروسازی، در لیست انتظار قرار می گیرند.

شرایط ثبت نام خودرور در سامانه یکپارچه

افرادی که قصد خرید ماشین از سامانه یکپارچه را دارند، باید مبلغ 100 ملیون تومان در حساب وکالتی خود داشته باشند. در زمان ثبت، کارت ملی، گواهی نامه معتبر و سیم کارت باید به نام فرد متقاضی باشد. نکته قابل توجه این است که افراد با هر کد ملی فقط می توانند یک بار برای خرید خودرو ثبت نام کنند. در ادامه سایر شرایط خرید از این سامانه را بررسی می کنیم.

  • ارائه گواهی نامه با تاریخ معتبر الزامی است.
  • افراد متقاضی باید حداقل 18 سال داشته باشند.
  • افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام می کنند نباید در 48 ماه گذشته از کمپانی های ایران خودرو و سایپا، ماشین خریده باشند. همچنین خرید خودرو برای این افراد تا 24 ماه گذشته از سایر خودروسازان مجاز نیست.
  • امکان نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو و فروش حواله حتی به صورت وکالتی وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:   معرفی و تفاوت سقف پانوراما و سقف سانروف

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

نکات مهم برای خرید خودرو از سامانه یکپارچه

بعد از ثبت نام در سامانه افراد می توانند، خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند. برای تحویل خودرو، قرعه کشی انجام نمی شود و افراد باید در لیست انتظار قرار بگیرند. شرکت های خودروسازی بعد از قطعی شدن قرارداد، موظف به تحویل خودرو هستند. افراد باید تمام مراحل ثبت نام را به دقت انجام دهند و همچنین تمام شرایط را داشته باشند تا مشکلی در ثبت نام ایجاد نشود.

برای خرید ماشین از سامانه یکپارچه خودرو، متقاضیان باید در زمان های تعیین شده وارد سایت شوند. علاوه بر این برای مشتریانی که قبلاً در فهرست نوبت دهی طرح اول این سامانه ثبت نام کرده بودند، امکان ثبت نام وجود ندارد. افراد برای ثبت نام در سایت ابتدا باید در سایت عضو شوند و بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، ثبت نام کنند.

خرید از سامانه یکپارچه خودرو

جمع بندی

با توجه به بالا بودن قیمت خودرو در بازار آزاد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند با ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو، خودرو بخرند. متقاضیان بعد از ثبت نام در این سامانه می توانند خودروی مورد نظر خود را با قیمتی کمتر در بازار تحویل بگیرند.

در این مطلب از آساک چین یدک تا حدی جزئیات مربوط به خرید انواع خودرو از سامانه یکپارچه را توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می توانید مقالات مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید.

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودرو چینی در آساک چین یدک
بیشتر بخوانید:   یاتاقان زدن در ماشین به چه معناست؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *