راهنمای صداگیری خودرو با 9 روش ساده
ماشین ها, مجله ماشین

راهنمای صداگیری خودرو با 9 روش ساده

شناخت روش های ساده و اصولی برای صداگیری خودرو مهم است. زیرا صدای اضافی خودرو یکی از مهمترین عواملی است که میتواند بر راحتی و آرامش راننده و سرنشینان خودرو تاثیر بگذارد. خبر خوب اینکه میتوانید با روش های ساده ای اقدام به رفع صدای اضافی خودرو کنید. برای آگاهی از این روش ها تا انتهای این مطلب از آساک همراه ما باشید.

صداگیری خودرو

صداگیری خودرو

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

صداگیری خودرو و مهم ترین علت صدای اضافی خودرو چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره روش های ساده برای صداگیری خودرو صحبت کنیم،‌ اجازه بدهید نگاهی کلی به علل بروز اصلی صدای اضافی در خودرو بیندازیم.

  • موتور: یکی از عوامل اصلی تولید صدای خودرو، موتور است. صدای موتور ممکن است به دلیل مشکلاتی نظیر فیلتر هوا، سیستم انتقال قدرت، روغن‌ریزی، برق‌های الکتریکی و… باشد.
  • ترمز: سیستم ترمز خودرو نیز می‌تواند منجر به تولید صدای اضافی در خودرو شود. این صدا ممکن است به دلیل استفاده از ترمز‌های اشتباه و سایشی تولید شود.
  • لاستیک‌ها: لاستیک‌های خودرو نیز می‌توانند منجر به تولید صدایی ناهنجار در خودرو شوند. صدای لاستیک‌ها ممکن است به دلیل فرسایش، بالا رفتن فشار هوا در لاستیک‌ها و… باشد.
  • اگزوز: صدای خروجی اگزوز نیز می‌تواند به دلیل مشکلاتی مانند خرابی کاتالیست، روغن‌ریزی، برق‌های الکتریکی و… باشد.
  • سیستم تهویه و صوتی: این سیستم نیز زمانی که از استانداردهای لازم برخوردار نباشد میتواند سبب بروز صداهای ناهنجار و اضافی در خودرو شود.

معرفی 9 روش ساده برای صداگیری خودرو

به طور کلی، صداگیری خودرو می‌تواند به عنوان یک فرآیند پیچیده و هزینه‌بر در نظر گرفته شود. با این حال، با استفاده از روش‌های ساده‌ که در زیر ذکر کرده ایم، می‌توانید به بهبود صدای خودرو خود کمک کنید و رانندگی مطلوبی را تجربه کنید

بیشتر بخوانید:   آشنایی با قطعات یدکی سابرینا A115

1. استفاده از موادی که جاذب صدا هستند

شما می‌توانید با استفاده از مواد جاذب صوتی مانند فوم و فلزات سبک صداگیری خودرو را انجام دهید. این مواد می‌توانند در داخل پنل‌های درب‌ها، سقف و سایر بخش‌های داخلی خودرو قرار گیرند.

2. ورود صداهای خارجی را محدود کنید:

برای صداگیری خودرو میتوانید از پنجره‌های دوجداره، درب‌های چند لایه، روکش‌های پنجره‌ها و … استفاده کنید. این روش ها کمک می کنند که تا حد زیادی میزان صدای خارجی را کاهش دهید.

3. برای صداگیری خودرواز لاستیک‌های استاندارد استفاده کنید:

لاستیک‌هایی که بسیار نرم هستند، می‌توانند صدای بیشتری تولید کنند. بهتر است از لاستیک‌هایی با پروفیل برای کاهش صدا استفاده کنید.

4. سیستم صوتی با کیفیت نصب کنید:

سیستم صوتی خودرو شامل بلندگوها، آمپلی‌فایر و رادیو است. بلندگوهایی با کیفیت بالاتر صدای بهتر و واضح تری تولید می کنند. همچنین، استفاده از آمپلی‌فایر با کیفیت بالاتر می‌تواند به بهبود صدای خودرو کمک کند.

5. برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ اقدام کنید:

جالب است بدانید که دیسک و صفحه کلاچ نیز می‌توانند بر میزان صدای خودرو تاثیر بگذارند. تعویض آن‌ها با قطعات جدید، می‌تواند به صداگیری خودرو کمک کند.

6. برای صداگیری خودرو روغن موتور را تعویض کنید:

روغن‌های کهنه و آلوده می‌توانند منجر به افزایش صدای موتور خودرو شوند. تعویض روغن موتور با روغن تمیز و جدید، می‌تواند به بهبود صدای خودرو کمک کند.

صداگیری خودرو

7. در صداگیری خودرو از سیستم کنترل صدا استفاده کنید:

برخی از خودروهای کمپانی پیشرفته مانند چری و ام وی ام دارای سیستم کنترل صدا هستند که از این طریق به کاهش صدای موتور و صدای بیرونی کمک زیادی می کنند. در صورتی که ماشین شما از این امکانات برخوردار نیست میتوانید این سیستم را بر خودرو خود نصب کنید.

بیشتر بخوانید:   علائم و دلایل شکستن اکسل خودرو

8. از روش های رانندگی بی صدا استفاده کنید:

روش‌هایی مانند شروع و توقف نرم، انتخاب مسیر‌های کم صدا و کنترل سرعت می‌توانند به کاهش صدای خودرو کمک کنند.

9. در صداگیری خودرو سیستم خروجی را تعویض کنید

سیستم خروجی خودرو (مانند پایپ انتهایی خروجی اگزوز) می‌تواند منجر به تولید صدای بیشتری در خودرو شود. تعویض این سیستم با یک سیستم با کیفیت بالاتر می‌تواند به صداگیری خودرو کمک زیادی کند.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

در پایان

در نهایت، باید توجه داشت که تشخیص و رفع علت صدای خودرو نیازمند تخصص و تجربه است. بهتر است در صورت وجود صدای غیرعادی در خودرو، به یک متخصص خودروسازی مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و راه‌حل مناسب را برای رفع آن ارائه کند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *