دلیل سفت شدن فرمان
ماشین ها, مجله ماشین

مهمترین 6 دلیل سفت شدن فرمان ماشین

علت و دلیل سفت شدن فرمان ماشین از جمله هیدرولیکی چیست؟ سیستم فرمان یکی از مهمترین بخش های مکانیسم کنترل خودرو در حین رانندگی است. سیستم فرمان جهت هایی را که راننده می خواهد ماشین را به سمت آن ها هدایت کند کنترل میکند. سفت شدن فرمان و مشکلی مانند سختی در چرخاندن فرمان را باید جدی گرفت چون هنگام رانندگی در بزرگراه ها یا خیابان های مملو از عابر پیاده و اتومبیل می تواند منجر به تصادف شود.

دلیل سفت شدن فرمان

دلیل سفت شدن فرمان

کافیست که فرض کنید که می خواهید تغییر لاین بدهید یا رنده عقب حرکت کنید؛ سفت بودن فرمان میتواند در این شرایط بسیار خطرناک باشد.  کوتاهی در تعمیر و نگهداری نامنظم و تاخیری همراه با نقص در برخی از قطعات از دلایلی است که منجر به مشکل در چرخاندن و سفت شدن فرمان می شود. بسیار مهم است که این دلایل را بدانید و با علائم اولیه خرابی ها آشنا باشید تا بتوانید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید. با ما تا انتهای این مطلب مجله ماشین همراه باشید.

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

1. تنظیم نبودن فشار تایر از دلایل سفت شدن فرمان هیدرولیک

فشار نامناسب باد لاستیک ممکن است باعث ایجاد مشکل در چرخاندن فرمان شود. در صورتی که چهار لاستیک تا یک درجه تنظیم نشوند، به خصوص اگر لاستیک ها باد کرده باشند، مشکل ایجاد می شود. بنابراین مالک خودرو باید مطمئن شود که تمام لاستیک های خودرو اطمینان حاصل شود. هوای داخل آن را طبق دستورالعمل های توصیه شده توسط سازنده تنظیم کنید.

همچنین تراز نبودن لاستیک های جلو یکی دیگر از دلایل مهم عدم چرخش فرمان است، زیرا وجود ناهماهنگی در تراز لاستیک های جلو باعث ایجاد مشکلات اساسی در هنگام چرخش خودرو و تعویض لاین می شود. به خصوص در پیچ ها، زیرا احساس خواهید کرد که وزن ماشین سنگین است و به یک طرف کج شده است.

سفت شدن فرمان ماشین

سفت شدن فرمان ماشین

2. خرابی فرمان

قفسه فرمان از طریق یک سری ستون و یک مفصل U شکل به لاستیک ها متصل می شود. این ستون ها و زنجیر ممکن است در اثر رانندگی روزانه آسیب ببینند، بنابراین اگر بعد از استارت زدن خودرو مشخص شد که فرمان سفت شده است. مشکل در این مورد قطعاً مربوط به قفسه فرمان خواهد بود و چیزی که این را تأیید می کند احساس آزادی تدریجی حرکت در هنگام ادامه رانندگی است و اتفاقی که می افتد این است که یاتاقان با روشن شدن موتور داغتر می شود که باعث می شود روغن موتور جامد نشود که منجر به شل شدن تدریجی انجماد می شود و در این صورت می توانید آزادانه رانندگی کنید اما باید بدانید که به مرور زمان مشکل بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید:   10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی

3. آسیب به تسمه یا کمربند سرپانتین

یکی دیگر از دلایل رایج دشواری چرخاندن فرمان، آسیب دیدن تسمه سرپانتین است. تسمه سرپانتین آسیب می بیند زیرا در حین رانندگی همیشه کار می کند و با شروع چرخش تسمه، فرمان شروع به نشان دادن علائم سفتی می کند. ساییدگی و شل شدن آن و تاخیر در تعمیر تسمه سرپانتین یا تعویض آن در صورت آسیب دیدگی باعث آسیب کامل به تسمه می شود و چرخاندن فرمان را در حین حرکت خودرو دشوار می کند.

سفت شدن فرمان ماشین

سفت شدن فرمان ماشین

4. نشتی و کاهش روغن فرمان از دلایل سفت شدن فرمان هیدرولیک

نشتی روغن فرمان از شیلنگ فشار فرمان یکی از مهم ترین دلایل دشواری چرخاندن فرمان است. این نشتی منجر به کاهش سطح مایع در فرمان و گاهاً روغن داخل فرمان می شود. شیلنگ ها خشک می شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که روغن فرمان مناسب وجود دارد. سیال به اندازه کافی توسط کمپرسور از پمپ فرمان حرکت می کند که به چرخاندن لاستیک های خودرو و تغییر مسیر کمک می کند.

5. خرابی پمپ روغن فرمان

پمپ نیز مانند سیال یکی از موارد مهم است، پمپ نیز نقش عمده ای در ایجاد فشار مناسب در سیستم فرمان برق دارد. اگر پمپ آسیب ببیند یا به هر دلیلی از کار بیفتد، مشکل خواهد بود. برای چرخاندن فرمان یا مسیر فرمان را تغییر دهید پمپ ضعیف شما را قادر نمی سازد تا حرکت چرخش فرمان را کامل کنید و به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت که ممکن است در هنگام پیچیدن یا پیچیدن در جاده های باریک مشکلات زیادی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:   شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو 1402

6. روغن فرمان غلیظ از دلایل سفت شدن فرمان

مانند سایر انواع روغن در خودرو، روغن فرمان نیز به مرور زمان خاک و گرد و غبار را جمع می کند و غلیظ می شود تا در صورت عدم تعویض آن در مدت زمان مشخص شده، به راحتی روان شود تا تمام قسمت های سیستم روغن کاری شود. زیرا این امر باعث ایجاد مشکل در چرخاندن فرمان میشود  و تنها راه حل این است که روغن قدیمی را از بین ببرید و آن را برگردانید ماشین را با روغن جدید پر کنید.

در خاتمه می توان گفت که مشکل سفت شدن فرمان و سختی چرخاندن آن در هنگام رانندگی با سرعت کم بیشتر به چشم می خورد که اکثر دارندگان خودرو در پیچ ها سرعت خودرو را کاهش می دهند و زمانی که این مشکل پیش می آید دلیل آن ناگزیر در سیستم کنترل الکتریکی خودرو است. یا در تسمه سیال، پمپ یا تسمه سرپانتین، بنابراین در صورت خرابی اگر همه یا برخی از این موارد به درستی کار کنند، به دلیل سطح مقاومت بالا، در حرکت فرمان دچار سفتی می شوید.

بنابراین، تعمیر و نگهداری منظم بهترین راه برای دور نگه داشتن خودرو از این مشکل است. زیرا باید سطح مایعات را در فواصل زمانی معین بررسی کنید و همچنین هر بار که خودرو را به تعمیرگاه می فرستید، از تشخیص وضعیت سیستم فرمان اطمینان حاصل کنید.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی
Read More
مجله ماشین

10 نکته مهم درباره خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی

چگونه با بهترین قیمت و کیفیت خرید آنلاین قطعات یدکی خودرو چینی انجام دهیم؟...

بیشتر بخوانید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *