اصطلاحات کاربردی در خرید لوازم یدکی ماشین چینی
ماشین ها, مجله ماشین

آشنایی با اصطلاحات کاربردی در خرید لوازم یدکی ماشین چینی

مقدمه ای بر خرید لوازم یدکی ماشین چینی

ممکن است که در زمان خرید لوازم یدکی ماشین چینی با اصطلاحات زیادی روبرو شوید. استفاده از این نوع اصطلاحات در میان فروشندگان و تعمیرکاران رایج است. با این حال ممکن است به کار بردن آنها برای شما نامفهوم باشد. نگران نباشید امروز در مجله ماشین آساک قصد داریم تا شما را با برخی از اصطلاحات رایج در هنگام خرید لوازم یدکی ماشین چینی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

موتور لخت یا موتور پر

موتور یکی از اجزای حیاتی خودرو به شمار می آید. اگر برای خرید لوازم یدکی ماشین چینی تان به فروشگاه لوازم یدکی مراجعه کردید و با اصطلاح موتور لخت یا موتور پر مواجه شدید، تعجب نکنید. زمانی که موتور خودرو نیازمند تعویض است، یدکی فروش با شما درباره قیمت موتور لخت و موتور پر صحبت می کند. مقصود از موتور لخت همان موتوری است که فاقد تجهیزات می باشد و موتور پر نیز موتوری است که حاوی تجهیزات و لوازم ضروری است. اگر تجهیزات موتور خودروی شما ایرادی ندارد، توصیه می کنیم که نمونه لخت را انتخاب کنید.

 اصطلاح گیربکس سوخته در زمان خرید لوازم یدکی ماشین چینی

آیا خودروی چری یا ام وی ام شما در بخش گیربکس دچار نقص فنی شده است و یدکی فروش از شما گیربکس سوخته می خواهد؟ تعجب نکنید! وی از شما گیربکس خراب یا سوخته را می خواهد تا در عوض گیربکس نو را با قیمت ارزان تری به شما بفروشد. معمولا این کار در میان یدکی فروش ها رایج است. آنها ممکن است از شما باتری سوخته را نیز در زمان خرید باتری نو طلب کنند.

بیشتر بخوانید:   16 ابزار ضروری خودرو در چک لیست وسایل مهم

واشر ترسونده

وقتی واشر سر سیلندر نیم‌سوز شده باشد یا به عبارتی در یک قدمی سوختن کامل قرار داشته باشد، یدکی فروش ها از اصطلاح واشر ترسونده استفاده می کنند. زمانی که این اتفاق می افتد، ضربه زیادی به موتور ماشین وارد می شود یا به اصطلاح موتور خودروی تان آب و روغنش قاطی خواهد شد.

لواشکی ( سینی بادگیر)

هنگام خرید لوازم یدکی ماشین چینی ممکن است با اصطلاح سینی لواشکی روبرو شوید. در این هنگام مقصود سینی هایی می باشند که در زیر موتور قرار دارند. آنها به دو تکه تقسیم شده و در بخش تحتانی موتور به یکدیگر وصل شده اند. سینی لواشکی را برای پوشش دهی در زیر موتور به کار می گیرند. استفاده از آنها کمک می کند که موتور در برابر ضربه خوردن ایمن باشد.

 سپر پر و خالی

ممکن است در زمان تصادف خودروی چری یا ام وی ام شما از بخش سپر دچار آسیب شده باشد. با این حال این آسیب به حدی نیست که توری سپر و فلاپ آن دچار شکستگی شود. اینجاست که یدکی فروش به شما پیشنهاد می دهد که سپر خالی را خریداری کنید. علت این پیشنهاد این است که تجهیزات داخلی سپر ماشینتان سالم و  بدون نقص می باشد. البته اگر سپر خودروی شما نیاز به پوسته دارد، پیشنهاد می کنیم به جای سپر خالی سپر پر ( با تجهیزات) را خریداری کنید.

کلاف

این اصطلاح نیز در زمان خرید لوازم یدکی ماشین چینی رایج است و توسط یدکی فروش ها به کار برده می شود. کلاف از قطعه های گران قیمت خودرو است و مربوط به ستون خودرو می باشد. معمولا در تصادفات سنگین، راننده نیاز به تعویض کلاف خودروی خود دارد.

بیشتر بخوانید:   معرفی بهترین ماشین های شاسی بلند چینی 2023

لوازم یدکی ماشین چینی

خرید و قیمت لوازم یدکی ماشین چینی

ماشین های چینی به علت برخوردار بودن از سطح کیفی بالا و پیشرفته بودنشان خواهان زیادی در ایران دارند. همین امر نیز سبب شده تا بسیار افراد به دنبال خرید لوازم یدکی این نوع ماشین ها باشند. فروشگاه اینترنتی آساک این فرصت را برای کاربران فراهم کرده تا لوازم یدکی ماشین چری و ام وی ام را به صورت اینترنتی و در کمترین زمان خریداری کنند.

قیمت لوازم یدکی ماشین چینی موجود در این مجموعه کاملا مناسب بوده و همین امر سبب شده تا شما از هر جستجویی در بازار بی نیاز باشید. جهت دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه با کارشناسان مجموعه آساک از طریق شماره تلفن های موجود در سایت در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین راهنمای انتخاب روغن موتور در سال 1401 – 2022

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 123

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *