معایب آریزو 6 چیست
آریزو, مجله ماشین

معایب آریزو 6 چیست؟

مقدمه ای بر بررسی معایب آریزو 6

بررسی معایب آریزو 6 یکی از بررسی های مهم در بین محصولات چینی است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم. امروزه رشد سریع صنعت خودرو در چین باعث شده تا بازارهای جهانی و بازار خودرو ایران سهم زیادی از محصولات این کشور را به خود اختصاص دهند. از جمله شرکت های خودروسازی چینی که رابطه نزدیک با ایران دارد، چری است. این شرکت به خوبی توانسته با همکاری مدیران ایرانی، محصولات و لوازم یدکی آریزو 6 خود را در اختیار ایرانیان قرار دهد. در این مقاله از سری مقالات مجله ماشین آساک چین یدک قصد داریم به بررسی این خودروی چینی بپردازیم. پس اگر شما هم در این مورد کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

معایب آریزو 6

معایب آریزو 6

میتوانید کلیه قطعات و لوازم یدکی چری را اینجا تهیه کنید:
لوازم یدکی چری ( لوازم یدکی آریزو 6)

معرفی Arrizo 6

در ابتدا قصد داریم این سدان چینی را معرفی کنیم. آریزو 6 یکی از رقبای خودروهایی مانند مزدا 3، کیا سراتو و هیوندای النترا است. این خودرو توانست در سال 2018 برای اولین بار در بین محصولات شرکت مدیران خودرو قرار گیرد. آریزو 6 امتیاز بالاتری نسبت به دیگر محصول شرکت چری به نام آریزو 5 کسب کرده است. از مشخصات فنی این خودرو می توان به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ اشاره کرد. علاوه بر آن گیربکس اتوماتیک CVT (دارای سیستم دیفرانسیل در جلوی خودرو می باشد) از دیگر مشخصات فنی این خودرو است.

معایب آریزو 6 از نظر مشخصات فنی

ابتدا به بررسی معایب آریزو 6 از نظر مشخصات فنی می پردازیم. متأسفانه داشتن موتور توربوشارژ در ایران و در بین رقبای مجهز به موتورهای تنفس طبیعی یک نقطه ضعف محسوب می شود؛ زیرا بسیاری از پمپ بنزین ها در ایران امکاناتی مانند بنزین سوپر را ندارند؛ اما این موضوع در بسیاری از کشورها از جمله چین یکی از مزیت های مهم محسوب می شود؛ زیرا خودروهایی که حجم و توربو شارژ کم دارند از پرداخت مالیات معاف هستند.

بیشتر بخوانید:   همه چیز درباره قطعات یدکی آریزو

معایب فنی آریزو 6

یکی دیگر از معایب آریزو 6 به سیستم ترمز این خودرو مربوط می شود. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم موتور این خودرو حجم کمی دارد و از نوع توربوشارژ است. مشکلی که در اینجا به وجود می آید عدم توانایی در کنترل گشتاور و نیروی آریزو 6 از طریق سیستم ترمز است. در اصل نیاز بود که سازنده از سیستم ترمز قوی تری برای این خودرو استفاده کند. با توجه به این مشکل می توان گفت که آریزو 6 مشخصات فنی نسبتا ضعیف تری نسبت به رقبای خود در این رده قیمتی دارد. در مجموع می توان نتیجه گرفت که آریزو 6 نتوانسته از نظر مشخصات فنی پیشرفت چشمگیری را نسبت به خودروهای سری قبلی این شرکت تجربه کند.

بررسی معایب Arrizo 6 از نظر امکانات رفاهی و آپشن ها

معمولا وقتی صحبت از خودروهای چینی به میان می آید، همه انتظار دارند که این خودروها مانند دیگر محصولات چینی به امکانات و آپشن های زیادی مجهز باشد؛ اما خودروی آریزو 6 در نسخه مونتاژی ایرانی از برخی امکانات محروم شده است.

آریزو 6 از نظر امکانات و آپشن ها تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود یعنی آریزو 5 ندارد. از جمله امکاناتی که از این سدان چینی حذف شده است می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رادار نقطه کور و تنظیم صندلی های سرنشینان جلو اشاره کرد. این موضوع در زمینه خرید و فروش موفق آریزو 6 مشکلاتی را ایجاد کرده است.

معایب Arrizo 6

بررسی معایب آریزو 6 از نظر ایمنی در زمان تصادف

بررسی معایب آریزو 6 از نظر ایمنی بسیار مهم است. متاسفانه اکثر خودروهای ساخت چین تحت آزمایش تصادف قرار نمی گیرند؛ بنابراین نمی توان اطلاعات دقیقی از قابلیت های امنیتی آنها داشت. خودرو چری آریزو 6 عملکرد مناسبی برای دریافت مجوزهای تصادف بین المللی ندارد و به همین دلیل از نظر مشخصات فنی و کیفی در هنگام تصادف از امتیاز پایینی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:   رفع آفتاب سوختگی بدنه ماشین در خانه و راهکارها

معایب آریزو 6؛ عمر کم در مقایسه با رقبا

آخرین ایراد آریزو 6 عمر کوتاه این خودرو نسبت به رقبای خود در برندهای مختلف است. همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، این خودرو تعداد آپشن های چندان زیادی ندارد و تنها با خودروهای ایرانی قابل مقایسه است. اما یکی دیگر از معایب Arrizo 6 که باعث می شود امتیاز بسیار کمتری نسبت به رقبای خود کسب کند، استفاده از قطعات با کیفیت پایین تر نسبت به دیگر محصولات چینی است. خیلی از افرادی که صاحب این خودرو چینی هستند از کیفیت قطعات فنی آن ابراز گلایه می کنند.

میتوانید کلیه قطعات و لوازم یدکی انواع ام وی ام را اینجا تهیه کنید:
لوازم یدکی ام وی ام

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 82

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *