ماشین ها, مجله ماشین

تعویض روغن ترمز را خودتان انجام دهید

چگونه تعویض روغن ترمز را خودمان انجام دهیم؟ سیستم ترمز یا ترمز یکی از مهم ترین سیستم های ایمنی در خودرو است و به دلیل فرسودگی و عدم انجام تعمیرات منظم به موقع، ممکن است این سیستم در معرض برخی از نقص ها قرار گیرد که ممکن است در هنگام رانندگی میزان خطر را افزایش دهد و گاهی اوقات خودرو به دلیل این نقص ها در معرض توقف کامل قرار می گیرد. تا انتهای این مطلب مجله ماشین همراه ما باشید.

در گزارش زیر با هم با برجسته ترین و رایج ترین ایراداتی که سیستم ترمز خودرو در معرض آن قرار دارد، علاوه بر مراحل تعویض روغن ترمز خود در خودرو، تنها از طریق خطوط زیر آشنا می شویم:

تعویض روغن ترمز

تعویض روغن ترمز

 خرید قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی در آساک چین یدک

برجسته ترین و رایج ترین نقص هایی که بر سیستم ترمز خودروها تأثیر می گذارد:

1- تعویض روغن ترمز؛ سطح بسیار پایین روغن ترمز:  

این یکی از بارزترین علائمی است که نشان دهنده فرسودگی لنت ترمز یا لنت ترمز در خودروها با سرعت زیاد است که نیاز به عجله به نزدیکترین مرکز تعمیر و نگهداری خودرو برای شناسایی کل سیستم و تسریع در تعویض لنت ترمز در خودرو دارد. هیچ آسیبی به درام ها وارد نمی شود و این معمولاً در نتیجه نشتی روغن ترمز در نتیجه آسیب به اتصالات روغن ترمز در خودرو یا هر ناحیه ای از مدار ترمز رخ می دهد.

2- نشت روغن ترمز در خودرو:

وقوع این موضوع و کاهش سطح روغن ترمز از حد نرمال منجر به روشن شدن چراغ هشدار ترمز می شود و این موضوع ممکن است منجر به بدتر شدن و از بین رفتن عملکرد ترمز در خودرو شود و معمولاً این موضوع رخ می دهد. به دلیل آسیب دیدن اتصالات مدار ترمز در خودرو، توصیه می شود در صورت بروز سریع این موضوع به نزدیکترین مرکز تعمیر و نگهداری خودرو مراجعه و نقاط معیوب را شناسایی کنید تا سریعاً آنها را درمان کنید.

بیشتر بخوانید:   همه چیز درباره دیسک و صفحه ام وی ام x33

تعویض روغن ترمز

2- سطح پدال ترمز در خودرو کمتر از حد نرمال است

این اتفاق معمولاً در اثر سایش لنت‌های ترمز عقب در خودرو رخ می‌دهد و گاهی در اثر فرسودگی درام‌های ترمز موجود در آن‌ها رخ می‌دهد و در صورت تعویض، پدال ترمز به حالت عادی خود باز می‌گردد. موقعیت، و گاهی اوقات این اتفاق می افتد به دلیل سطح پایین روغن آن در خودرو.

3- پدال ترمز خودرو می لرزد یا نرمی بیش از حد معمولی آن  :

یکی از بارزترین نقص هایی است که سیستم ترمز خودروها را تحت تأثیر قرار می دهد و دلیل این اتفاق معمولاً به دلیل وجود هوا در چرخه ترمز به دلیل عدم تخلیه صحیح هوا از چرخه توسط تکنسین است. در زمان تعویض لنت ها یا زمان تعویض روغن.

4- وقوع لرزش هنگام فشار دادن پدال ترمز هنگام استفاده از ترمز :

این یکی از رایج‌ترین خرابی‌ها است و معمولاً در نتیجه وجود گیرکردن در درام‌های سیستم ترمز در خودرو رخ می‌دهد که نیاز به تشخیص سریع سیستم ترمز (ترمز) و تعویض درام‌ها در صورت وجود دارد. لازم است و همچنین می توان با متخصص مشورت کرد تا امکان تنظیم این درام ها را بدون نیاز به تعویض یا عدم تغییر آن مشخص کند که به کاهش هزینه های مواد کمک زیادی می کند.

تعویض روغن ترمز

نحوه تعویض روغن ترمز در مراحل زیر:

اول: روغن از مخزن روغن ترمز ماشین گرفته می شود:  

اولین قدمی که باید برداشته شود، برداشتن روغن در مخزن روغن ترمز است، با استفاده از یک سرنگ طبی بزرگ برای تسهیل و تسریع این فرآیند تا تخلیه کامل مخزن روغن.

بیشتر بخوانید:   5 دلیل عمده ضعیف شدن باتری ماشین

دوم: افزودن تدریجی روغن جدید:

در مرحله دوم به تدریج روغن جدید را به مخزن روغن ترمز یا به قول خیلی ها مثانه روغن ترمز اضافه می کنیم.

سوم: دریچه های ورودی روغن چرخ های عقب را باز کنید:

این مرحله یکی از مهم ترین مراحلی است که باید طی شود، عبارت است از بازکردن پیچ های خروجی روغن در چرخ های عقب خودرو، توصیه می شود چرخ عقب را از سمت راست شروع کنید زیرا دورترین نقطه از ماشین است. مرکز ترمز (ترمز) در ماشین.روغن را خود به خود و بدون هیچ تلاش خارجی می گذاریم تا نشت کند و روی کپسول روغن را زیر نظر می گیریم و هر وقت در قوطی کم شد روغن جدید اضافه می کنیم و توجه داشته باشید که نگذارید. مقدار زیادی در قوطی روغن کاهش می یابد تا هوا وارد نشود.

خرید لوازم یدکی ام وی ام-ارزانترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو چینی

خرید لوازم یدکی ام وی ام

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 137

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *