همه چیز درباره امکانات رفاهی آریزو 6
آریزو, ماشین ها, مجله ماشین

همه چیز درباره امکانات رفاهی آریزو 6

معرفی آریزو 6 – امکانات رفاهی آریزو 6

قبل از اینکه بخواهیم درباره امکانات رفاهی آریزو 6 صحبت کنیم. اجازه بدهید ابتدا به معرفی این ماشین لوکس چینی بپردازیم. چری آریزو 6 یکی از معروف ترین اعضای خانواده آریزو است که تولید آن از سال 2013 آغاز شد. نسل اول خودروهای خانواده آریزو با نام آریزو 7 پس از مدت کوتاهی جای خود را به آریزو 3 داد و تنها یک سال بعد یعنی در سال 2016، Arrizo 5 به بازارهای پکن و جهان معرفی شد. دو سال بعد خودرویی به نام GX توسط این شرکت چینی تولید و روانه بازار شد. این خودرو توانست با نام چری آریزو 6 به شهرت زیادی دست پیدا کند. این خودرو که به گفته برخی از کارشناسان گرانترین سدان چینی است، توسط شرکت مدیران خودرو در سال 2018 در ایران مونتاژ شد.

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد میکنیم
شرایط فروش آریزو 6

در این مقاله از آساک چین یدک قصد داریم تا درباره مشخصات فنی چری آریزو 6، آپشن های آریزو 6، طراحی فضای داخلی و امکانات رفاهی این خودرو صحبت کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

امکانات رفاهی آریزو 6

امکانات رفاهی آریزو 6

مشخصات فنی آریزو 6

مشخصات فنی آریزو 6 آن را به یکی از قدرتمندترین خودروها تبدیل کرده است و وجود موتوری با قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه تاییدی بر این گفته است. لازم به ذکر است که گیربکس این خودرو از نوع CVT می باشد. آریزو 6 یکی از خودروهای 9 دنده موجود در بازار است که توانسته نظر بسیاری از علاقه مندان به دنیای پر زرق و برق خودروها را به خود جلب کند. چری آریزو 6، خودروی است که دارای 4 سیلندر توربوشارژر و 16 سوپاپ می باشد.

بیشتر بخوانید:   مراحل تمیز کردن باک بنزین در خودرو

حجم موتور این خودروی چینی 1.5 لیتر و شتاب 0 تا 100 آن 9 ثانیه است که همچنان گواه قدرت فنی بالای چری آریزو 6 است. این خودرو یک سدان جمع و جور است و برای کسانی که به شتاب و سرعت زیاد علاقه دارند، گزینه مناسبی است. در اصل به عنوان راننده چری آریزو 6 می توانید رانندگی پر سرعت را با حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت تجربه کنید. شاسی آریزو 6 به صورت یکپارچه می باشد و مصرف سوخت ترکیبی این ماشین در هر 100 کیلومتر 6.4 لیتر است.

اگر در مورد سیستم سوخت چری آریزو 6 شک دارید، باید گفت که سیستم سوخت آن از نوع انژکتوری می باشد که به صورت پاشش مستقیم، انجام گرفته می شود. سوال مهمی که در مشخصات فنی هر خودرویی وجود دارد، نوع گیربکس و نوع سیستم حرکتی آن می باشد. چری آریزو 6 به ترتیب از نوع گیربکس اتوماتیک استفاده می کند و سیستم حرکتی آن دیفرانسیل جلو است.

خرید انواع لوازم یدکی چری آریزو
خرید لوازم یدکی چری

مشخصات فنی آریزو 6 در یک نگاه

امکانات رفاهی آریزو 6-1

اگر می خواهید در یک نگاه به مشخصات فنی آریزو 6 پی ببرید، به موارد زیر توجه کنید:

  • موتور این خودرو دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می باشد.
  • حجم موتور آن معادل با ۱۴۹۸ سی سی است.
  • تنفس موتور از نوع توربوشارژ است
  • انتقال نیرو آن به صورت دیفرانسیل جلو است.
  • حداکثر قدرت آن۱۴۷ اسب بخار میباشد.
  • حداکثر گشتاور این خودرو۲۰۰ نیوتن متر است.
  • جعبه دنده از نوع CVT است.
  • دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ بر ۹.۲ ثانیه است.
  • وزن این خودرو به صورت تقریبی ۱۲۸۰ کیلوگرم است.
بیشتر بخوانید:   ام وی ام X55 پرو به بازار وارد شد

 

امکانات رفاهی آریزو 6- چری آریزو

بررسی امکانات رفاهی چری آریزو 6

بعداز بررسی مشخصات فنی آریزو 6 نوبت به آنالیز امکانات رفاهی این خودرو می رسد. یکی از مهم ترین سوالاتی که در بحث آپشن ها و امکانات رفاهی برای هر خودرویی مطرح می شود، این است که آیا خودرو به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است یا خیر. آریزو 6 از سیستم تهویه مطبوع  دوگانه اتوماتیک برخوردار است و سرنشینان عقب خودرو را به یک واحد تهویه مطبوع مجزا مجهز می کند. این خودرو دارای سانروف است و می توانید از این فرصت برای اتصال خودرو به بلوتوث در حین رانندگی، استفاده کنید.

ذکر این نکته ضروری است که چری آریزو 6 دارای شش بلندگو با ساب ووفر است. بحث سیستم مالتی مدیا بر روی این خودرو مورد توجه ویژه قرار گرفته است و صفحه نمایش آن یک نمایشگر 9 اینچی چند رسانه ای است و امکان نقشه برداری موبایل نیز برای آن فراهم شده است.

آینه های عقب چری آریزو 6 با سیستم الکتریکی قابل تنظیم و جمع شدن هستند و هر دو مجهز به گرمکن برای روزهای سرد و برفی هستند. در حالی که شیشه های عقب خودرو به صورت خودکار بالا می آیند، به بخاری نیز مجهز هستند.

جمع بندی

در یک کلام میتوانیم بگوییم که سطح امکانات رفاهی آریزو 6 در حد خوبی قرار دارد. این خودرو یکی از محصولاتی است که توانسته محبوبیت بالایی در بازار ایران و چین کسب کند. با توجه به امکانات و قابلیت های این خودرو برای افرادی که به کیفیت مشخصات فنی خودرو اهمیت می دهند توصیه می شود. در مورد محیط زیست این خودرو و میزان آلایندگی آن باید گفت که استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 می باشد.

بیشتر بخوانید:   کاربرد گلگیر خودرو چیست ؟ | تفاوت گلگیر و شلگیر خودرو
این مطلب را هم بخوانید
معرفی فونیکس آریزو 6 و آریزو 6 پرو

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *